خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح طرح‌های آبرسانی به 15 روستای گیلان با حضور وزیر نیرو و استاندار

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۶۱

طرح‌های آبرسانی به 15 روستای استان گیلان ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر نیرو و استاندار گیلان به صورت همزمان در روستای کینچاه شهرستان آستانه‌ اشرفیه افتتاح و عملیات اجرایی آبرسانی به 29 روستای استان نیز آغاز شد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، در ادامه سفر وزیر نیرو به استان گیلان، با حضور رضا اردکانیان و  ارسلان زارع به صورت همزمان در روستای کینچاه آستانه اشرفیه طرح‌های آبرسانی به 15 روستای استان گیلان با هزینه 4 / 60 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح آبرسانی به 15 روستای گیلان که در دوره پنج تا 11 ماهه به مرحله بهره‌برداری رسیده؛ 16 هزار و 445 نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده و با اجرای آن در دوره ساخت برای 29 نفر و در دوره بهره‌برداری برای 12 نفر شغل ایجاد کرده است.

این 15 طرح آبرسانی شامل تکمیل و بهسازی تأسیسات آبرسانی به روستاهای ویرمونی شهرستان آستارا، طولارود شهرستان تالش، مرکیه شهرستان صومعه‌سرا، مجتمع رودبرده شهرستان رشت (دو روستا)، روستای طارمسر شهرستان رشت، روستای کوکته شهرستان رودبار (دو روستا)، روستای پاچنار شهرستان رودبار، روستاهای توتکله علیا و سفلی شهرستان رودسر، ارتقاء کمی و کیفی آب روستاهای نوشر و حشکوا شهرستان رشت، تأمین آب آشامیدنی نواحی پنجگانه میانی کینچاه آستانه اشرفیه و فاز نخست روستای ملکوت شهرستان املش می‌باشد.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 29 روستای استان گیلان با حضور وزیر نیرو و استاندار گیلان در روستای کینچاه شهرستان آستانه اشرفیه، به زمین زده شد.

با احداث سه مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های املش، تالش و آستارا، آب آشامیدنی 29 روستا شامل نواحی رودسر و املش، ناحیه 6 غرب در شهرستان تالش و ناحیه 10 غرب در شهرستان آستارا تأمین می‌شود.

با اجرای این پروژه آبرسانی که با هزینه پیش‌بینی شده 167 میلیارد ریال در بازه یک ساله آماده بهره‌برداری می‌گردد، 11 هزار و 879 نفر به جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی روستایی استان گیلان اضافه می‌شود.

قبل از افتتاح طرح‌های آبرسانی به 15 روستای گیلان، وزیر نیرو و استاندار از غرفه محصولات بانوان کارآفرین و نقاشی کودکان بازدید و مرقد مطهر آقا سید محمد یمنی در روستای کینچاه را زیارت کردند.

پیش از این مراسم نیز با حضور وزیر نیرو و استاندار گیلان؛ 31 طرح برق رسانی، آبرسانی روستایی و کشاورزی استان در صومعه سرا به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز و همچنین سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود افتتاح شد.

حضور در نشست شورای هماهنگی توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا در سالن غدیر استانداری بخش پایانی برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز