خبرگزاری کار ایران

مخالفت کمیسیون عمران با لایحه تفویض اختیار به سازمان فاوا برای مدیریت درخواست اپراتورها

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۵۷

پس از بحث و بررسی کارشناسی و استماع نظرات مشاوران، کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت با لایحه تفویض اختیار به سازمان فاوای شهرداری برای مدیریت همه درخواستهای اپراتورها مخالفت کرد و خواستار ارائه لایحه ای برای مشخص شدن وضعیت تجمیع دکلهای مخابراتی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت، هانی عسکری به تشریح ماده واحده ارائه شده به شورای شهر مبنی بر تفویض مدیریت همه درخواست‌هایی که به وسیله اپراتورها به شهرداری ارائه می شود، به این سازمان و همچنین تشکیل یک کمیته فنی و نیز دستورالعمل اوپراتورها با رعایت الزامات این واگذاری پرداخت و احمد رمضانپور متن لایحه را به بحث و بررسی گذاشت.

حامد عبداللهی ضمن پذیرش بحث کارشناسی روی تجمیع دکل‌ها گفت: من با تفویض اختیار برای این موضوع به شهرداری مخالف هستم چون اگر این فضا را باز بگذاریم در موضوعات دیگر هم شاید بخواهند تفویض اختیار صورت پذیرد.
 
وی تاکید کرد: مسئله ما آلان بحث تفویض اختیار نیست بلکه مشخص شدن وضعیت اجاره بسیاری از این دکل‌ها است که از زمان قرارداد آنها گذسته است.

 فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت توضیحاتی مفصل در باره بحث تجمیع دکل‌ها و پیشینه این موضوع در شهرداری رشت داد‌.

وی گفت: این بحث از سال ۹۴ در شهرداری مطرح بوده و برای بررسی انجام آن مشاور گرفته شده و ۸۰ تا ۹۰ درصد کار هم انجام شد اما سپس مسکوت ماند، هر چند که مشاور هم پیگیر اجرا است و گمان نمی کنم مشکلی برای ادامه کار وجود داشته باشد.

مهدی برزگر مشاور کمیسیون توسعه و عمران نیز با اشاره به اینکه به نظر می رسد تفویض این اختیار قدری خطرناک باشد، گفت: باید حدود آن مشخص شود. اینجا تنها موضوع عمرانی کار مطرح نیست بلکه به سلامت و بهداشت جامعه هم مرتبط است.

وی گفت: مبانی را که مطالعه می‌کردم مشخصاً سه مسئله وجود دارد موضوع "شهرسازی"، موضوع "مخابراتی و الکترونیک" و موضوع "بهداشتی و پزشکی".
 
 برزگر سپس به تشریح هر یک از این سه موضوع پرداخت و گفت: چنین آیین نامه ای باید کمیتی باشد که این آیین نامه کیفی است و بیشتر شخص در آن دخالت دارد.
 
 مقدسی هم با طرح چند موضوع تاکید کرد: مالکیت دکلها پس از ساخت باید با شهرداری باشد و وضعیت اجاره سازه ها مشخص گردد و جریمه افزایش وات آنقدر بالا برود که جنبه بازدارندگی بیابد و همچنین فاصله دکلها مشخص گردد.
 
وی افزود: برای بررسی همه این موضوعات باید کار کارشناسی لازم صورت بگیرد.
 
 موسوی هم با اشاره به این موضوع که به نظر می رسد قدری برای این صحبتها دیر شده باشد، گفت: فیبرنوری آلان این مسئله را در شهرهای پیشرفته جهان حل کرده است.
 
وی توضیح داد که با گسترش فیبرنوری به خانه های مردم دیگر نیازی به وجود دکلها نیست و اگر تلاش شود همه امکانات به سمت بهره گیری از این فناوری پیشرفته حرکت کند، دیگر بحث ما مناسبت نخواهد داشت.
 
 موسوی برای کاهش تعداد دکلها نیز گفت: به عنوان خروجی بحث پیشنهاد می کنم در آینده تمرکز ما روی فیبرنوری باشد.
 
حجت جذب هم با تشریح اینکه بحث کارشناسی روی تجمیع دکلها به جای خود محفوظ و لازم است گفت: اما موضوعی که آقای عسکری مطرح کردند لایحه تفویض اختیار به سازمان فاوا است، با احترام به ایشان و اینکه موضوع ما اصولاً تفویض اختیار به شخص نیست بلکه داریم تفویض اختیار به سازمان فاوا را بررسی می کنیم، من از اساس به این لایحه مخالف هستم.
 
وی در تشریح دلایل مخالفت خود گفت: ما داریم با این کار اختیارات شورا را محدود می کنیم و موضوعاتی که به شورا مرتبط می شود را، از دست شورا خارج کرده و به سازمان فاوا می سپاریم.
 
جذب توضیح داد: کسی با تجمیع دکل‌ها مخالف نیست و این بحث لازم و کارشناسی شده است که کمیته تخصصی آن را در جای خود بررسی می کند اما اینکه بیاییم پیش از بررسی درخواست اوپراتورها در شورا، مدیریت این موضوع را به سازمان فاوا واگذار کنیم این را به صلاح نمی دانم.
 
وی ادامه داد: ما در بررسی این لایحه در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با آن مخالفت کردیم.

رمضانپور با اشاره به اینکه اعضا و مشاوران کمیسیون با ماده واحده تفویض اختیار به سازمان فاوا مخالفت کرده اند، گفت: بنابر این کمیسیون توسعه و عمران هم با این لایحه مخالفت کرده و در عین حال خواستار ارائه لایحه ای از سوی شهرداری و سازمان فاوا برای مشخص شدن تکلیف تجمیع دکلهای مخابراتی است.

وی پیشنهاد داد: پس از ارائه این لایحه که اگر زمان آن به طول بیانجامد، شورای شهر نسبت به ارائه یک طرح اقدام خواهد کرد، از مسئولان سه اوپراتور دعوت می کنیم.
 
در بررسی دستور دوم جلسه پس از توضیحات کامل جمشیدپور، کمیسیون توسعه و عمران با پیگیری تکمیل ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی موافقت کرد و خواستار پیگیری جدی آن به وسیله شهرداری رشت شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز