خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی موزه مردم شناسی در خانه روستایی صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۵۳

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه سرا از راه اندازی موزه مردم شناسی در این شهرستان خبر داد و گفت: این موزه در خانه روستایی صومعه سرا با همکاری شهرداری انجام می شود.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، علیرضا مهرگان اظهار کرد: صومعه سرا با برگزاری انواع مختلف جشنواره‌ها از جمله جشنواره خرمن، توت فرنگی، حلوا ضیابری در سطح استان گیلان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذا به صورت استانی ماه آینده در صومعه سرا، افزود: این جشنواره در سال گذشته با استقبال فراوانی همراه شد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که امسال به صورت استانی برگزار شود.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی صومعه سرا با بیان اینکه نخستین گروه هنری آئینی فولکلور غرب گیلان در شهرستان صومعه سرا است، افزود: به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان صومعه سرا در این حوزه‌ها در مراسم و جشنواره‌ها هستیم.

وی در ادامه از طراحی و ساخت اپلیکیشن برای گردشگران خبر داد، و تصریح کرد: گردشگران می‌توانند در این اپلیکیشن آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان را مشاهده و یا توسط این نرم افزار به راحتی مسیرهای جاذبه‌های گردشگری صومعه سرا را پیدا کنند.

مهرگان همچنین با اشاره به رونمایی از سوغات منحصر به فرد صومعه سرا طی مراسمی، گفت: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۵ دی ماه در سالن فارابی رونمایی می‌شود.

وی به مرمت برخی از آثار تاریخی شهرستان صومعه سرا طی یکسال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: فضا سازی و مناسب سازی اثر تاریخی مناره بازار در دستور کار قرار دارد. به دنبال افزایش ارتفاع این مناره در سال آینده هستیم.

مهرگان با بیان اینکه صومعه سرا از نظر ورود در رتبه ۱۱ استان گیلان قرار دارد، گفت: در شهرستان صومعه سرا ۳۰ خانه مسافر دارای مجوز و ۴۰۰ خانه مسافر بدون مجوز شناسایی شده است. خانه مسافرهای غیر مجوز باید برای دریافت مجوز اقدام کنند.

رئیس میراث فرهنگی صومعه سرا به راه اندازی موزه مردم شناسی در خانه روستایی صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این موزه با همکاری شهرداری در خانه روستایی صومعه سرا راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد و یک مجتمع بوم گردی در حال ساخت شهرستان صومعه سرا هستند، افزود:  این واحدها با اعتبار ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون در حال اجرا بوده و بهمن ماه امسال شاهد بهره برداری از فاز نخست این مجتمع بوم گردی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز