خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت مطرح کرد؛

تمایل بانوان برای مشارکت در امور سیاسی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۸۵

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت گفت: سازمان‌هایی چون بهزیستی، علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره تعاون و شهرداری رشت می‌توانند با تهیه و تدوین برنامه‌های کارشناسی شده به خصوص با محوریت بانوان و دختران جوان و بسط آنها در سطح شهرها، روستاها و حاشیه‌های شهرها، در خصوص مرتفع کردن بسیاری از مشکلات، کارگشا باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز سعیدی‌کیا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، در جلسه کمیسیون امور بانوان که در محل فرمانداری تشکیل شد، گفت: نیمی از جمعیت جامعه ما را زنانی تشکیل داده‌اند که بعضاً در مناصب مدیریتی و کسوت‌های سیاسی و اجتماعی مشغول به کار بوده و تعداد قابل توجهی از آنان در فعالیت‌های سیاسی مشارکت دارند.

وی افزود: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه به خطر مبدل شده و جز با برنامه‌ریزی درست و مدیریتی صحیح در کنار هم‌افزایی و همکاری تمامی اقشار جامعه، نمی‌توان با این معضل مقابله کرد.

سعیدی‌کیا با اشاره به تعدادی از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و... عنوان کرد: سازمان‌هایی چون بهزیستی، علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره تعاون و شهرداری رشت می‌توانند با تهیه و تدوین برنامه‌های کارشناسی شده به خصوص با محوریت بانوان و دختران جوان و بسط آنها در سطح شهرها، روستاها و حاشیه‌های شهرها، در خصوص مرتفع کردن این مشکلات، بسیار کارگشا باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت همچنین بر استفاده از ظرفیت NGO ها و مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نیز در این خصوص تاکید کرد.

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه قانون اساسی کشور ظرفیت وسیعی را برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بانوان در سطح کشور در نظر گرفته است، تصریح کرد: به لحاظ شرعی و عرفی منعی برای حضور بانوان در امور مذکور وجود نداشته و ان‌شاالله بتوانیم با شناسایی خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست و ایجاد تعاونی‌هایی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به بسیاری از اینگونه معضلات پایان دهیم.

وی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در تاکید در به کارگماردن بانوان در پست‌های مدیریتی اظهار داشت: خوشبختانه بانوان با عملکرد مطلوب خود، پاسخ این اعتماد را به شایستگی دادند.

سعیدی کیا با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بالغ بر ۲۰ نفر از بانوان شهرستان رشت به عنوان داوطلب در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که این مهم به تمایل بانوان و مشارکت در امور سیاسی صحه گذاشته و ان‌شاالله بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های درست در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز