خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

رشد 17 درصدی حمل و نقل کالاهای صادراتی امیدوارکننده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۳۵

استاندار گیلان رشد 17 درصدی حمل و نقل کالاهای صادراتی را امیدوارکننده خواند و گفت: باتوجه به همجواری استان گیلان با کشورهای حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش، دوچندان شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع امروز در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان و جمعی از مدیران تشکل‌های صنفی حمل و نقل عمومی به مناسبت هفته حمل و نقل عمومی با تبریک این ایام به آنان افزود: قدردان همکاری مطلوب شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون‌شهری و راهداران پرتلاش در مقاطع مختلف سال همچون نوروز، اربعین و نیز در اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح نرخ سوخت که به صورت هوشمندانه و صمیمانه در کنار مردم بودید، هستم.

وی به میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت در سالیان گذشته در جهت نوسازی و بهسازی آن اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در برخی شاخص‌های سن ناوگان حمل و نقل از میانگین کشوری بالاتر و در برخی کمتر است که باید تلاش شود با نوسازی آن، گام موثری در ارتقاء این بخش برداریم.

استاندار گیلان به شرایط اقتصادی کشور پس از تشدید تحریم‌ها و نیز مشکلات تحقق منابع درآمدی دولت اشاره کرد و گفت: گیلان به عنوان یک استان گردشگرپذیر همواره نیازمند تقویت زیرساخت‌های خود در بخش‌های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل است که امیدواریم در این حوزه نگاه‌های ملی در تخصیص اعتبارات نیز معطوف استان سرسبز و مسافرپذیر گیلان شود.

وی با بیان اینکه رشد 17 درصدی بخش صادرات حمل و نقل بین‌المللی بسیار امیدوارکننده است، افزود: باتوجه به همجواری گیلان با کشورهای حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا؛ اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش دوچندان است که امیدوارم شاهد افزایش روزافزون سهم حمل و نقل عمومی و بار در این زمینه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به طور قطع امکان نوسازی ناوگان عمومی فقط از طریق منابع دولتی وجود ندارد، اظهار داشت: نوسازی ناوگان به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه ضمن افزایش ضریب ایمنی، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و در حفظ محیط زیست موثر است.

وی با بیان اینکه از طریق پرداخت تسهیلات حمایتی دولت می‌توان ضمن ایجاد انگیزه برای فعالان عرصه حمل و نقل عمومی در جهت ترغیب افراد برای فعالیت در این حوزه نیز اقدام کرد، افزود: در نشستی که با نمایندگان تشکل‌های فعال در بخش حمل و نقل عمومی خواهیم داشت پیشنهادات کارشناسی شده آنان ، دریافت و در سطح کلان پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان افزود: با تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اقدام‌‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر توسعه مراکز خدماتی رفاهی در آینده شاهد بهره‌برداری چند مجتمع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با توجه به سند آمایش استان و برمبنای توسعه پایدار امیدواریم شاهد توسعه بیشتر ناوگان عمومی حمل  ونقل باشیم، اظهار داشت: به واسطه‌ همراهی بانک‌های عامل می‌توان از طریق حمایت‌های درون استانی نیز در این خصوص اقداماتی انجام داد.

 زارع حمل شش میلیون و 243 هزار تن کالا و انتقال سه میلیون و 219 هزار مسافر را نمایانگر تلاش‌های مستمر و موثر فعالان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر عنوان کرد و گفت:  توزیع 33 هزار حلقه لاستیک میان رانندگان فعال در بخش جابجایی کالا و مسافر در سطح استان از مهرماه سال گذشته تاکنون، در راستای اقدامات حمایتی دولت بوده که اهتمام ما براین است تا روز به روز میزان حمایت‌ها از این قشر تلاشگر بیشتر شود.

وی اظهار داشت: گسترش ارائه خدمات در مسیر اجرای طرح ایمن‌سازی مسیرها با نصب علائم و تابلوها و نیز حضور موثر در طرح زمستانه در مناطق سردسیر و کوهستانی به منظور ایجاد آرامش مردم با اهتمام ویژه مورد تأکید جدی است.

نماینده عالی دولت در گیلان انجام اقدامات نظارتی در جهت کنترل ناوگان عمومی را موثر ارزیابی کرد و گفت: اگرچه فرهنگ عمومی مردم نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده ، اما معاینه فنی و سامانه ثبت تخلفات در کاهش سوانح بسیار اثرگذار است.

وی به کاهش 36 درصدی تصادفات در جاده‌های استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان کاهش به واسطه رصد تخلفات از طریق سامانه‌های ثبت تخلفات بوده که امیدواریم شاهد کاهش بیشتر و ارتقاء تجهیزات این بخش نیز باشیم.

 زارع گفت: باید با تلاش مضاعف خود برای مردم رفاه و امنیت، کاهش بار آلودگی ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده، افزایش ایمنی و سهولت تردد در جاده‌ها و برای عرصه اجتماعی نیز ضمن رونق نشاط و شادابی و تسهیل در فرآیند حمل و نقل، فرصت‌های شغلی را به ارمغان آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز