خبرگزاری کار ایران

آذرپور خبر داد:

تورهای گردشگری گیلان ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۲۴

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تورهای گردشگری گیلان ساماندهی می‌شود .

به گزارش ایلنا از رشت، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.

حمیدرضا آذرپور اظهار داشت : برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی آغاز شده و در راستای اجرای طرح ساتگ(سامانه اطلاعات تورهای گردشگری) تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجاز استان کارت دار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها ، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.

آذرپور افزود: ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با همکاری نیروی انتظامی، سازمان هلال احمر گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دادگستری استان برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری الکترونیکی موسوم به «ساتگ» کرده است که بزودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح یادشده همه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان ذیربط تأیید می‌شوند و همچنین، تعیین کد شناسایی برای تورهای گردشگری از دیگر مزیت‌های سامانه اطلاعات تورهای گردشگری است.

تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند. ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز