خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال تاکید کرد:

لزوم راه اندازی بازارچه‌های محلی در دو شهر ماسال و شاندرمن

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۱۷

فرماندار ماسال بر لزوم راه اندازی بازارچه های ثابت عرضه محصولات محلی، میوه و تره بار در دو شهر ماسال و شاندرمن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، وحید پورحضرت در جلسه ستاد تنظیم بازار که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار یکی از جلسات مهم است و به دلیل جایگاه قانونی که دارد تصمیمات اتخاذ شده در آن لازم‌الاجراست.

فرماندار ماسال با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و معیشت مردم افزود: در شرایط فعلی مقوله‌ای مهم‌تر از معیشت مردم وجود ندارد و مسئولان باید در حوزه کاری خود نظارت‌های هدفمند و مستمر داشته تا شرایطی را برای مردم ایجاد کنیم که توانایی خرید کالاهای اساسی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با افزایش نرخ سوخت ممکن است سواستفاده‌هایی را در حوزه بازار داشته باشیم، گفت: حمل و نقل درون و برون شهری، میوه و تره‌بار، آرد، مرغ و ... ممکن است متاثر از افزایش نرخ بنزین قرار گیرد که می‌طلبد نظارت دوچندان شود.

پورحضرت با بیان اینکه اجرای ماده 18 طرح جامع انبارسردخانه در دستور کار شهرستان قرار گرفته است و همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، تصریح کرد: خروجی این پایش و طرح در نرخ کالاها موثر است.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه سهمیه سوخت سرویس مدارس در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش نسبت به ثبت اطلاعات سرویس‌های مدارس در سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزان) اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان مربوطه در حوزه کاری خود از ظرفیت تعاون روستایی برای توزیع اقلام پرمصرف و اساسی استفاده کنند، اظهار کرد: در روزهای پایانی این ماه که مصادف با شب یلداست پایش‌های مستمر صورت گیرد.

پورحضرت با بیان اینکه نظارت بر روی میوه و تره‌بار و آجیل و شیرینی به مناسب شب یلدا بیشتر باشد، افزود: اتاق اصناف از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم استفاده کند.

فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج، دهیاران و شوراها برای کارایی بیشتر بازرسی ها، گفت: کیفیت آرد از مسائل مهم و نان از کالاهای اساسی مردم است که باید نظارت لازم بر آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بحث کنترل و نظارت بر نانوایی‌ها و کیفیت نان در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: شبکه بهداشت نظارت بر نانوایی‌ها نسبت به افزودنی‌های غیرمجاز را بررسی کند تا در سلامتی مردم مشکلی ایجاد نشود.

پورحضرت با تاکید به اینکه طرح برچسب‌زنی قیمت بر روی اجناس عملیاتی شود خاطرنشان کرد: تحویل کارت سوخت با مشارکت اداره پست شهرستان پیگیری شود تا در حمل و نقل عمومی مشکلی پیش نیاید.

فرماندار ماسال بر رصد و ساماندهی دستفروشان شهرستان تاکید و اظهار کرد: در حوزه‌های روستایی بخشداران و دهیاران رصد داشته باشند تا عرضه کالاهای غیرمجاز و فاقد کیفیت را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه با جرایم تکراری در واحدهای صنفی برخورد قانونی شود، افزود: آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی کمک می‌کند تا شاهد افزایش یکباره قیمت‌ها نباشیم.

پورحضرت با بیان اینکه بر روی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نظارت صورت گیرد، از ادارات ذیربط خواست: گشت‌های مشترک نظارتی به صورت هفتگی و باجدیت استمرار یابد.

فرماندار ماسال راه اندازی بازارچه عرضه محصولات محلی و تره بار را از نیازمندی های شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت ساماندهی دستفروشان و تاثیر بازارچه های محلی در کنترل قیمت میوه و تره بار نیاز است طرح راه اندازی بازارچه های ثابت عرضه محصولات در دو شهر ماسال و شاندرمن به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز