خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان خبر داد:

تردد بیش از ۲۸۹ میلیون خودرو در جاده های گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۲۲۸

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان گفت: تردد ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ و515 خودرو در ۸ ماه گذشته در دستگاه‌های تردد شمار گیلان ثبت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان گفت: در این مدت بیش از ۱۲ میلیون دستگاه خودرو وارد استان و بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از استان خارج شدند.

محمد رضا نازک کار، با بیان اینکه هم اکنون ۴۲ سامانه تردد شمار در ۸۴ محور رفت و برگشت استان فعال است، افزود : ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در همه محور‌های اصلی، آزاد راه و بزرگراه استان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۵۳ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان فعال است، گفت :۱۶۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۴ شرکت حمل و نقل بین المللی و یک شرکت حمل و نقل بین المللی استان نیز در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان به خدمات رسانی ۱۱ هزار و ۹۹۶ راننده اشاره کرد و افزود : در ۸ ماه گذشته حدود ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا و بیش از ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار مسافر با همکاری ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند.

محمد رضا نازک کار به اجرای طرح توزیع لاستیک خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر نیز اشاره کرد و گفت : تاکنون 33 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده است.

وی در ادامه افزود : در راستای اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه شهر امسال ۳۹ مدرسه ایمن سازی می شود و به دانش آموزان ۸۰ مدرسه حاشیه شهرها استان نیز آموزش‌های فرهنگ ایمنی و ترافیک داده می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان به اجرای طرح ارتقا ایمنی عابران پیاده و موتورسواران نیز اشاره کرد و افزود : این طرح امسال در ۵۰ روستا اجرا می شود.

محمدرضا نازک کار با بیان اینکه در ۸ ماه منتهی به آبان امسال برای ۱۵ هزار و ۲۹۵ خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادر شد گفت : در این مدت ۹۷ نقطه پر تصادف در راه‌ های استان شناسایی شد که تاکنون ۳ نقطه پر حادثه به طور اساسی رفع شده و ۲۱ نقطه پر خطر نیز در مرحله واگذاری برای اجرای طرح است.

وی از اجرای طرح ملی ابرار در استان خبر داد و گفت : هدف از اجرای این طرح در کشور در مرحله نخست تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی و در مرحله دوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه های روستا‌های با جمعیت ۲۰ تا ۵۰ خانوار فاقد راه آسفالته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان افزود: در استان آسفالت بیش از ۲۱۴ کیلومتراز راه‌های روستایی در دستورکار قرار گرفته است.

محمد رضا نازک کار با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۱۱ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی دارد گفت : گیلان در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه پل عابر پیاده، ۱۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه پل در محور‌ها و ۱۶ دستگاه تونل دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ آذر تا یک دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است اعلام کرد : رژه ۳۲۱ دستگاه سبک و سنگین، نواختن زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه ها، تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده راهدارانی که حین خدمت جان باختند و افتتاح یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از ویژه برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز