خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون توسعه و عمران مطرح شد؛

ایجاد زیر ساخت عمرانی گام نخست برای توسعه پایدار شهری

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۹۷

یکصد و هشتاد و هفتمین نشست کمیسیون توسعه و عمران به بررسی مشکلات شرکت‌های پیمانکاری و راهکارهای برون رفت از مشکلات عمرانی شهر اختصاص داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست احمد رمضانپور گفت: امروز هر استان و یا شهری که توسعه یافته، استانی یا شهری بوده که توانسته است زیرساخت‌های عمرانی، رفاهی، گردشگری و... را ایجاد کند. شهری که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد قطعاً توسعه یافته تلقی نمی شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت سپس گفت: از قدیم استان گیلان استان اولین ها بوده و نخبگان گیلان زبانزد خاص و عام هستند چه به لحاظ علم ابدان و چه به لحاظ علم ادیان.
 
وی ادامه داد: حالا باید بررسی شود چرا استان و شهری که حرف اول را می زده حالا باید استان آخرین ها باشد؟
 
رمضانپور افزود: کارشناسان اقتصادی می گویند زمانی می توان به موفقیت رسید که مدیریت بدون پول داشته باشیم و مشارکت بخش خصوصی را نیز همراه کنیم. بایستی سرمایه، تولید ثروت کند و از آن ثروت برای توسعه شهر استفاده شود. همان کاری که شهرهایی همچون تبریز و اصفهان کرده اند.
 
وی ادامه داد: همه می دانیم که شهر رشت توسعه یافته نیست و این شهر زیرساختهای لازم یک کلانشهر را ندارد چه از نظر ترافیکی، چه از نظر زیست محیطی یا گردشگری و عمرانی. ما برای برون رفت از این مشکلات به شما عزیزان که پیمانکاران خوب شهرمان هستید نیاز داریم.
 
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: بدون شک شما آلان از شهرداری طلب دارید و شهرداری هم باید مطالبات شما را در اسرع وقت پرداخت کند اما آنچه امروز مد نظر ما است این است که باید از توانمندی و ظرفیت شرکتهای پیمانکاری به خوبی برای پیشرفت شهر استفاده شود. توانمندیهای شما که جمع بشود می تواند برای توسعه و آبادانی شهر موثر باشد.
 
وی پیشنهادی هم مطرح کرد و گفت: اگر چند تا از این شرکتها با هم تشکیل کنسرسیومی بدهند به نظر من بهتر می توانند پروژه های بزرگ و یا حتی پروژه های کوچک را در شهر اجرایی کنند.
 
رمضانپور به موضوع نگرانی برخی شرکتهای بومی از حضور قرارگاه خاتم الانبیا در رشت نیز اشاره کرد و گفت: من مخالف حضور قرارگاه خاتم الانبیا نیستم اما وقتی ما قرارگاه هایی داریم که هر یک می توانند مانند آنها عمل کنند می توان کارهای بزرگ را به این شرکتها واگذار کرد. البته خوب است قرارگاه خاتم هم بیاید تا رقابت ایجاد شود ولی باید از امکانات خودمان نیز برای توسعه شهر استفاده کنیم.
 
وی در پایان تاکید کرد: امروز این جلسه را با عزیزان شرکتهای پیمانکاری گذاشتیم تا راهکارهایی در چارچوب قانون برای توسعه و عمران شهری پیدا کنیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز