خبرگزاری کار ایران

پیوستن استاندار گیلان به پویش ملی «نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز»

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۷۵

استاندار گیلان امروز با غرس نهال صنوبر همیشه سبز، در پویش ملی «نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز» شرکت کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع پویش ملی نهال کاری همگانی را گامی مهم در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌ها ، مراتع و مقابله با بیابان‌زایی دانست و گفت: از ویژگی های مهم این طرح بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم بویژه سازمان های مردم نهاد، جوانان و دوستداران طبیعت است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مقرر شده دو میلیون اصله نهال در گیلان کاشته شود که از هفته گذشته تاکنون بیش از 400 هزار اصله غرس شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه 800 هزار اصله از این نهال ها در راستای توسعه زراعت چوب در گیلان توزیع و کاشته می شود، خاطرنشان کرد: از عموم مردم و کشاورزان که عرصه های مناسبی برای زراعت چوب دارند، دعوت می‌کنم  تا به منظور حفظ عرصه های طبیعی، جنگل ها، محیط زیست، تامین مواد اولیه کارخانجات و درنهایت افزایش درآمد خود اقدام کنند.

زارع خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مسئول موظف به همکاری و حمایت از توسعه زراعت چوب در استان هستند.

 رویداد بزرگ نهال‌کاری با شعار «نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز» هفته گذشته در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شد. کاشت این تعداد نهال شامل گونه‌هایی همچون بلوط ، ون ، افرا ، توسکا و سایر گونه ها بطور همزمان در شهرستان های مختلف گیلان و با مشارکت استانداری ، فرمانداری ها، بخشداری‌ها ، دهیاران ، شوراهای اسلامی روستایی ، بسیج و گروه های مردم نهاد انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز