خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال تاکید کرد:

لزوم نقش آفرینی خبرنگاران در شناسایی مسائل و مشکلات شهرستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۵۲

فرماندار ماسال با اشاره به وجود برخی مشکلات و کاستی ها در حوزه های مختلف زیرساختی شهرستان، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند در رصد مشکلات و شناسایی مسائل نقش به سزایی ایفا کنند.

به گزارش ایلنا از ماسال، وحید پورحضرت در نشست خبری با اصحاب‌رسانه این شهرستان اظهار کرد: می‌توان با کمک و همدلی اصحاب رسانه مشکلات شهرستان را مدیریت کرد.

فرماندار ماسال عرصه رسانه را عرصه‌ای خطیر دانست به نوعی که در کشور و جهان رشته‌ای تحت عنوان علوم ارتباطات وجود دارد، افزود: این عرصه به قدری اهمیت دارد که در بخش علمی تدریس می‌شود.

وی گفت: عرصه ارتباطات قطعا یک عرصه گسترده است که موضوعات مختلفی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... رقم می‌زند و به نوعی این رشته را با دیگر حوزه‌ها درگیر می‌کند.

* رسانه‌ها ابزارهای موثر در بحث‌های فرهنگی هر جامعه‌ای هستند

پورحضرت تصریح کرد: جایگاه رسانه در عرصه‌های مختلف همچون علم ارتباطات بر همگان کاملا روشن است و رسانه‌ها ابزارهای موثر در بحث‌های فرهنگی هر جامعه‌ای هستند و پیوند آنها هم عمدتا با عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است. 

فرماندار ماسال با بیان اینکه اصحاب رسانه به عنوان فعالان عرصه فرهنگ بازوان پرتلاش حاکمیت و دولت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان ظرفیت جامعه محسوب می‌شوند که باید در حد توان از آنها استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه توجه به جایگاه رسانه در کشور ما حائز اهمیت است و همیشه سرلوحه حاکمیت و دولت‌ها بوده است، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوزادهم نگاه ویژه‌ای به اصحاب رسانه شده است.

پورحضرت با بیان اینکه شهرستان ماسال قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف همچون طبیعی، گردشگری، منابع طبیعی و ... دارد، افزود: ماسال در کنار این قابلیت‌ها مشکلاتی دارد و در عرصه زیربنایی کاستی‌هایی در شهرستان دیده می‌شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه در حوزه اقتصادی کمبودهایی را از لحاظ اشتغال و در بحث بازار هم در زمینه نظارت و کنترل مشکل داریم، گفت: در کنترل بازار نیاز به پشتیبانی و نیروی انسانی مازاد برای نظارت موثر داریم. 

*ماسال زیرساخت‌های کافی در زمینه صنعتی ندارد

وی با بیان اینکه در این شهرستان در زمینه صنعتی زیرساخت‌های کافی نداریم، تصریح کرد: اصحاب رسانه با نقدهای منصفانه به ما کمک کنند تا موضوعات را بتوانیم رصد کنیم.

پورحضرت با بیان اینکه امروز شرایط مالی و اقتصادی به گونه‌ای است که باید مدیریت میدانی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ولی با توجه به تمام مشکلات موجود و تحریم‌های ظالمانه‌ای که در کشور ما وجود دارد باید در بحث تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی با تمام توان از امکانات و ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار ماسال با بیان اینکه در دوم اسفندماه سال جاری مقوله مهم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم اظهار کرد: برای ما که به عنوان وزارت کشور مامور اجرای انتخابات هستیم بر ماست که این موضوع را با دقت نظر لازم پیگیری و در فرایندی اجرایی و زمانبندی که به آن داده می‌شود عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه از 10 آذر فرایند انتخابات آغاز شد و در حوزه فرعیه ماسال تشکیل هیات‌های اجرایی را داشتیم افزود: این وظیفه به قدری مهم است که اخیرا مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان چهار رکن سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را بیان کردند که سرلوحه کار خود قرار دهیم.

پورحضرت با بیان اینکه مقوله تامین سلامت و امنیت وظیفه وزرات کشوری‌ها در چهار چوب قوانین است، گفت: این دو مقوله را با مشارکت اعضای تامین و استفاده از ظرفیت هیئت‌های نظارت و بازرسی انجام می‌دهیم.

فرماندار ماسال با بیان اینکه مدیران دولتی با نگاه باز و اقدام به موقع و تکریم ارباب رجوع سهم بسزایی در مشارکت حداکثری مردم پای صندوق رای دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه اقدامات نظام را در این چهل سال پررنگ کنند تا شاهد حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون در گام دوم انقلاب نخستین انتخابات برگزار می‌شود که باید با تلاش و کوشش و حضور حداکثری مردم انتخابات در خور شان انقلاب برگزار کنیم خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که با دستکاری در برخی از امورات فضای ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد شود و شرایط را به گونه‌ای مهیا کند که این مشارکت پایین بیاید و ما این اجازه را به این گروه‌ها نباید بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز