خبرگزاری کار ایران

با تلاش شهرداری رشت و شرکت فاضلاب گیلان؛

احیای رودخانه‌های"گوهر رود" و "زرجوب"؛ تحقق یک رویا در آستانه اقدام و عمل

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۹۹

بعد از سالها انتظار و مطالبه گری شهروندان ،احیای رودخانه های گوهر رود و زرجوب از ماههای اخیر با مشارکت شورای اسلامی شهر رشت ، شهرداری رشت و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت .

به گزارش ایلنا از رشت، پس از بررسی و رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حمایت‌های ویژه دکتر نوبخت در زمینه تامین بودجه این طرح کلان ، اقدامات از مرحله مطالعه و بررسی به مرحله اجرا درآمد.

احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان و تصفیه خانه شیرابه و پساب شرکت کود آلی گیلان، توسط شهرداری و در کمترین زمان ممکن به عنوان گام های نخست احیای رودخانه های شهر رشت به صورت موازی با اجرای احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود ، در دست اقدام است.

همچنین در این راستا و در ادامه روند اجرای این طرح ، مجموعه مدیریت شهری مذاکرات خود را با سایر منابع آلاینده رودخانه ها از جمله شهرک صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی آغاز کرد و تلاش ها برای حذف نقاط آلاینده رودخانه ادامه یافت.

با تعامل و هماهنگی های صورت گرفته کار گروه های مشترک بین شهرداری ، شورای اسلامی شهر و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تشکیل شده و با تعیین پیمانکار ، گام بعدی طرح احیای رودخانه ها موسوم به "تحقق یک رویا" با هدف انتقال آب گوهر رود در ۶/۵ کیلومتر از مسیر جاده لاکان از مجتمع مسکونی فومن شیمی تا مسکن مهر ، به تصفیه خانه جنوبی مسکن مهر ، آغاز می شود.

روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه در محل تصفیه خانه مسکن مهر راس ساعت ۱۵ با حضور مسئولان و مقامات ارشد استانی و مجموعه مدیریت شهری و مردم و تشکل‌های مردم نهاد کلنگ افتتاح این پروژه به زمین خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز