خبرگزاری کار ایران

درجانی خبر داد:

جذب ۱۴۸۵ دستگاه انواع ماشین‌های کشاورزی تا پایان آبان ماه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۲۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جذب یک‌هزار و ۴۸۵ دستگاه انواع ماشین‌های کشاورزی تا پایان آبان ماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی درجانی گفت: در راستای اجرای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خرید انواع تراکتور، کمباین و سایر ماشین ها و تجهیزات کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی در سال جاری به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: با پیگیری و تلاش‌های بعمل آمده از سوی سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت شعب بانک کشاورزی گیلان، مراکز آموزش کشاورزی، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی، نمایندگی‌های فروش ماشین‌های کشاورزی داخل استان و سرمایه‌گذاری متقاضیان خرید ماشین‌های کشاورزی تا تاریخ ۳۰ آبان ماه امسال، بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد اعتبار تخصیصی استان جذب شده است.

وی گفت: با جذب این میزان اعتبار تعداد ۴۴۳ دستگاه کمباین برنج، ۸۴ دستگاه تراکتور، ۳۶۱ دستگاه تیلر، ۳۸۹ دستگاه نشاکار برنج و تعداد ۲۹۱ دستگاه سایر ماشین آلات و تجهیزات زراعی و باغی جمعا بالغ بر ۱۴۸۵ دستگاه به ناوگان ماشینی استان افزوده شده است.

وی افزود: گرایش به استفاده از ماشین و تکنولوژی های مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی به دلیل کاهش هزینه های تولید و سختی کار، سرعت انجام عملیات و افزایش بهره وری تولید و درآمد بهره برداران در سنوات اخیر از رشد چشمگیری برخوردار شده و میانگین نفوذ ماشین در تولید محصول استراتژیک برنج در مراحل مختلف عملیات زراعی به ۶۴/۵ درصد ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز