خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

عقد قرارداد ۱۸۳۵ هکتار کشت کلزا با کشاورزان استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۱۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از عقد قرارداد یکهزار و ۸۳۵ هکتاری کشت کلزا با کشاورزان استان گیلان خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون یکهزار هکتار کشت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی درجانی به اهمیت بسیار زیاد کشت دانه‌های روغنی و تأثیر آن در اقتصاد کشورمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از نیازهای کشور در این عرصه حساس وابسته به خارج از کشور است به همین علت وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه این بخش برنامه‌های ویژه‌ای را در دست دارد.

وی افزود: در راستای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی  به ویژه شالیزارهای مستعد به کشت کلزا طرح ترویج کشت دوم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بر همین اساس در سال جاری برنامه کشت ۷ هزار هکتاری کشت کلزا را به صورت وسیع در شهرستان‌های استان دنبال می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، همچنین به اهمیت و ضرورت توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان اشاره کرد و گفت: کاشت دانه‌های روغنی باعث ضرورت افزایش ضریب خود اتکایی و امنیت غذایی کشور و پایداری در تولید کنجاله مورد نیاز صنعت دام و طیور و موارد بسیار دیگر است.

وی افزود: ۱۵ تن بذر و ۲۵۰ تن کود بین کشاورزان کلزاکار توزیع شده است.

درجانی گفت: تاکنون۴۸۰ هکتار سطح سبز شده در استان داریم که پیش‌بینی می‌شود با بهبود شرایط آب و هوایی شاهد افزایش چشمگیر کشت کلزا در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز