خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی ۵۰۰ خانه هلال در گیلان در برنامه ۵ ساله

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۳۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت:همایش آموزش دبیران خانه‌های هلال سه شهرستان گیلان برگزار و مسئولان با اشاره به برنامه پنج ساله این جمعیت برای ساخت ۵۰۰ خانه هلال از فعالیت ۱۸۲ خانه در گیلان خبر دادند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مهدی ولی پور امروز در حاشیه برگزاری مرحله دوم آموزش مسئولان و دبیران خانه‌های هلال سه شعبه بندر انزلی، تالش و آستارا با اشاره به نحوه برگزاری این دوره آموزشی، بیان کرد: در مرحله نخست، آمادگی در برابر مخاطرات و در مرحله دوم آموزش اسکان و سرپناه اضطراری با هدف آمادگی مسئولان خانه‌های هلال که دهیاران روستاها مسئولیت آن را بر عهده دارند، در دستور کار قرار گرفت.
 
ولی پور با بیان اینکه از دست دادن سرپناه مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به دنبال دارد، اظهار کرد: اولین کار پس از حادثه آماده سازی سرپناه موقت  است که می تواند از لحاظ روحی برای خانواده‌ها موثر و حائز اهمیت باشد.

وی تأکید کرد: در همین راستا دهیاران آموزش تئوری و عملی، نحوه اسکان، طراحی اردوگاه و چادر زنی را در این دوره آموزشی فرا می گیرند تا با برنامه ریزی و پیدا کردن مکان مناسب در روستاهای خود در مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به افزایش خانه‌های هلال در استان، افزود: در برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر استان، تعداد ۵۰۰ خانه هلال افتتاح می شود که در حال حاضر ۱۸۲ خانه هلال در این راستا محقق شده است.

اختصاص اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات خانه‌های هلال

در ادامه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با قدردانی از اقدامات جمعیت هلال احمر در تحقق اهداف ۵ ساله، اظهارکرد: حضور و آموزش روستاییان در سطح محلات و روستاها یک نقطه عطف به شمار می رود.

یاور پیرعلایی ادامه داد: راه اندازی ۱۸۲ خانه هلال در استان گیلان اقدامی قابل تحسین در سطح کشور محسوب می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نیاز خانه‌های هلال، گفت:با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای خرید تجهیزات خانه‌های هلال و آموزش اهالی روستاها می توان خسارات جانی و مالی را در مناطق روستایی کاهش داد.

پیرعلایی با اشاره به سطح ارتقای کیفی خانه های هلال، بیان کرد: تلاش می کنیم تا خانه های هلال را در روستاها با کمک و همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز