خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان تأکید کرد؛

تکریم و احترام به معلولان در جامعه ترویج شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۶۹۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خواستار ترویج فرهنگ تکریم و احترام به معلولان و حفظ حقوق و منزلت اجتماعی آنان شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمود قاسم‌نژاد در همایش روز جهانی معلولان که در سالن شهید فیاض بخش مجموعه تختی برگزار شد ضمن تبریک این روز و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: ایجاد زمینه مناسب برای ارائه خدمات بهتر و تأمین تسهیلات برای معلولان، یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه معلولیت پدیده‌ای است که همه جوامع با آن درگیر هستند، افزود: بر اساس آمارها ۸۰ درصد معلولیت‌ها مادرزادی نبوده و قابل پیشگیری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه این موضوع هشداری برای همگان اعم از مردم و مسئولان و سیاستگذاران است، گفت: باید در زمینه معیشت، تردد و انجام کارهای روزانه این افراد سهولت هایی فراهم شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم مناسب سازی اماکن عمومی و سیستم‌های الکترونیکی برای بهره‌مندی معلولان تصریح کرد: در میان معلولان افرادی دارای توانمندی، ظرفیت و استعدادهای بالا نیز وجود دارند که در مواقعی از افراد سالم نیز بهتر عمل می کنند.

به گفته قاسم نژاد ، باید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی های این افراد دیده شده و از سوی جامعه اعم از مردم و مسئولان پذیرفته شوند.

وی در ادامه به برخی اقدامات در سطح کشور و استان برای حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره و خاطر نشان کرد: وظایف زیادی برای نهادهای ذیربط در امور معلولان تعریف شده که از مهم‌ترین این نهادها بهزیستی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه در دولت دستورات و قوانین جدید برای معلولان مصوب شده، افزود: اهتمام دولت برای حمایت از اصل قانون حمایت از حقوق معلولان و افزایش مستمری سه تا پنج برابری برای این افراد و افزایش حق پرستاری به میزان سه برابر، بخشی از اقداماتی که است که در سال‌های اخیر انجام شده است.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه از منظر حاکمیتی موظف به پیگیری امور هستیم، افزود: استفاده از ظرفیت‌های قانونی ادارات برای بهبود و مناسب سازی سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها برای تردد و همچنین ایجاد محیطی مناسب برای استفاده راحت معلولان از فضاهای دارای نشاط و تفریح همانند پارک ها بخشی از برنامه‌هایی است که باید پیگیری شود.

وی همچنین به موضوع فرهنگ سازی از سوی رسانه ملی در زمینه برخورد و ارتباط صحیح با جامعه معلولان  اشاره کرد و افزود: باید جایگاه، حقوق، منزلت و تکریم افراد دارای معلولیت از طریق فرهنگ سازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما ترویج و توسعه یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز