خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

حمل و نقل شهری متناسب با محیط جغرافیایی توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۰۷

استاندار گیلان گفت: در مورد توسعه حمل و نقل شهری، باید متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع امروز در نشست بررسی پروژه قطار شهری (تراموا) رشت که با حضور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، حمل و نقل شهری را یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: امروزه با توجه به تحولات روزافزون جامعه و ضرورت بهره مندی از برنامه های کارآمد متناسب با مقتضیات روز، تکمیل حمل و نقل شهری اهمیت بیشتری می یابد.

وی به روند افزایش قیمت سوخت و نیز ترافیک شهرها به خصوص رشت اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است در مورد توسعه حمل و نقل شهری، متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل و نقل رایج فعلی برای حل مشکل ترافیک شهرهایی‌ست که مشکل زمین داشته و همچنین توان مالی و امکان شرایط فنی مترو نیز به آسانی برای آنان وجود ندارد.

در این نشست معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز با بیان اینکه هزینه اجرای تراموا نسبت به مترو یک سوم است، گفت: استفاده مردم از تراموا نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین افکار عمومی است و در این مسیر وزارت کشور آمادگی حمایت‌های لازم را دارد.

حسین رجب صلاحی همچنین با قدردانی از اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی استان گیلان در حوزه پسماند به ویژه موضوع سراوان افزود: امسال حدود 130 میلیارد تومان به بخش پسماند استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز