خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت:

بازار اوراسیا تأمین کننده نیاز داخل و محرکی برای افزایش تولید است

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۱۹۴

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان تأکید کرد: بازار اوراسیا می تواند تأمین کننده نیاز داخل و محرکی برای افزایش تولید و صادرات کشور و استان گیلان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد فیض در اولین نشست برنامه ریزی چارچوب و محورهای آموزشی تجارت با اوراسیا به در رشت با تأکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها برای پیوستن به این اتحادیه گمرکی، گفت: روند حاکم بر مراودات اقتصادی و بازرگانی در جهان امروز به گونه‌ای است که تولیدکنندگان و صاحبان برندهای مطرح و معتبر دنیا برای خروج از رکود و شکست در عرصه رقابت اقتصادی، توجه خود را هدفمندانه در راستای دستیابی بازارهای جدید و توسعه روزافزون صادرات معطوف  کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا نیز در راستای گسترش بازارهای جدید قابل ارزیابی است، افزود: باید صادرات غیرنفتی را با توجه به تأثیرات ان بر اقتصاد مورد توجه قرار دهیم.

فیض با اشاره به اینکه امروز دولت و بخش خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که باید توجه جدی به صادرات غیرنفتی انجام شود، ادامه داد: پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی و رفع موانع پیش روی صادرات، از اصلی‌ترین راه‌های فعال کردن اقتصاد کشور است و بازار بزرگ اوراسیا می تواند علاوه بر تامین کننده نیازهای داخلی و  می تواند محرکی قابل قبول برای افزایش تولید و به تبع صادرات باشد.  

وی به حجم ۸۶۶ میلیارد دلاری تجارت اوراسیا با جهان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از این مقدار مبادلات تجاری تنها ۶۸۷ میلیارد آن مربوط به روسیه است.  

فیض بر ضرورت آشنایی کارکنان دستگاه‌ها، فعالان اقتصادی با قوانین و آداب تجارت با اوراسیا تاکید کرد و افزود: آموزش همه دست اندرکاران و تجار و بازرگانان سبب خواهد شد تا از یک سو فرایند خدمت رسانی به فعالان این عرصه توسط دستگاه‌های دولتی روان‌تر و گسترش تجارت با کشورهای عضو اوراسیا و کاهش ریسک و خطر پذیری محصولات صادراتی توسط تجار فراهم شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز