خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

برای تقویت اعتماد عمومی، در جامعه امیدآفرینی کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۵۷

استاندار گیلان در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: باید برای حفظ سرمایه های اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و امیدآفرینی بین مردم تلاش کنیم و در این میان، برخورد با مفسدان اقتصادی نقش مهمی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور و امام جمعه رشت در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و دیگر شهدای حوزه قضایی کشور به ویژه دادستان شهید استان افزود: مولفه امنیت، از مهمترین عوامل و ارکان توسعه هر جامعه و کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت حفظ و استمرار امنیت در پناه یک قوه قضائیه بی‌طرف، عالم و کارآمد در زمینه رفع مخاصمات، مبارزه با مجرمان و ایجاد عدل و داد می‌تواند بیشترین تاثیرات را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتوانه مردم آگاه و فهیم، امروز اقتدار این نظام نه فقط در منطقه بلکه در دنیا بی نظیر است.

وی افزود: استمرار این اقتدار در گروی عنایات باری تعالی، پشتیبانی و حمایت همیشگی مردم غیور ایران و وفاق و همدلی همه خدمتگزاران و تلاش گسترده و بی شائبه تمامی مسئولان به این مردم بزرگ است.

زارع با اشاره به اینکه به واسطه مردم خوب، فهیم و آگاه گیلان وحدت و همدلی مطلوبی در این استان وجود دارد، گفت: این وحدت و همدلی نه فقط در اعضای شورای تامین بلکه در همه خدمتگزاران تشکیلات اداری، دولتی، انقلابی، قضایی، امنیتی، تقنینی و نیروهای مسلح وجود دارد و از شاخص های خوب امنیتی برخورداریم.

وی استمرار این هماهنگی، وحدت و همکاری را در بهبود شاخص های امنیتی بسیار موثر دانست و افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید برای کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح سرمایه‌گذاری در جهت ارتقاء میزان اشتغال به ویژه در استان ، تلاش های موثری شکل گرفته و در حال انجام است و نیز برای امنیت سرمایه‌گذاران به انسجام و همدلی بسیار امیدوار هستیم.

رئیس شورای تامین استان گیلان افزود: برای حفظ سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و امیدآفرینی بین مردم تلاش کنیم و در این میان، برخورد با مفسدان اقتصادی نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای مردم احساس کرامت و عزت کنند و حقوق شهروندی آنان محترم شمرده شود، به طور قطع سالم‌سازی آن جامعه را به دنبال دارد که کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از این دستاوردهاست.

زارع با بیان اینکه اگر مردم ببینند قانون معیار اصلی است و مسئولان بیش از دیگران به قانون عمل می‌کنند، اعتماد و همدلی بوجود آمده تقویت می شود، گفت: این موضوع می‌تواند مبنایی برای رشد و توسعه هر جامعه و کشوری قرار گیرد.

وی به تلاش های صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از سوی اعضای شورای تامین و مجموعه قوه قضاییه، دادسراها و نیروهای نظامی و انتظامی براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر ستاد استانی اشاره و اضافه کرد: انتظارم از متولیان این حوزه این است با استفاده از فناوری های جدید و توانمندی‌های علمی، شرایط سالمی برای فعالیت اقتصادی و اجتماعی در جامعه فراهم شود.

استاندار گیلان در پایان سخنانش با قدردانی از تلاش های حجت‌الاسلام مصطفوی نیا در دوران تصدی دادستانی مرکز استان، برای سیدمهدی فلاح میری در انجام ماموریت ها و وظایف آرزوی توفیق کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز