خبرگزاری کار ایران

با انتشار پیامی صورت گرفت؛

تسلیت استاندار در پی درگذشت شاعر پیشکسوت گیلانی

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۵۲

استاندار گیلان در پیامی درگذشت مرحوم بهمن صالحی شاعر پرآوازه و پیشکسوت گیلانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا از رشت، متن پیام ارسلان زارع به این شرح است:

خبر درگذشت مرحوم بهمن صالحی از شاعران پرآوازه و پیشکسوت گیلانی موجب تالم خاطر گردید. 
اینجانب درگذشت این هنرمند گرانقدر را به شما و اصحاب فرهنگ و هنر استان و کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.
 
معاون استاندار، ۱۸ آبان ماه امسال به نمایندگی از دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، با حضور در یکی از بیمارستان های رشت از بهمن صالحی عیادت کرده بود.
 
بهمن صالحی شاعر پرآوازه گیلانی متولد سال ۱۳۱۶ در شهر رشت و از سال ۱۳۳۳ با حضور در انجمن های ادبی همچون انجمن ادبی دوستداران حافظ به شعر و شاعری روی آورد.
 
در آغاز، سبک اساتید قدیمی را برگزید و به غزلسرایی پرداخت و آثارش را در مطبوعات گیلان و تهران به چاپ رساند ولی پس از آشنایی با نیما یوشیج و شناخت مکتب فکری او، به سرودن شعر نو رو آورد و در سال ۱۳۴۵ نخستین مجموعه اشعارش را که در سبک نیمایی بود، منتشر کرد.
 
بهمن صالحی در اشعار خود از «صالح» به عنوان تخلّص استفاده می‌کرد و بیش از ۱۰ مجموعه اشعار همچون مردی از گیلان، کسوف طولانی، باد سرد شمال، بانوی آب، گهواره گی خاک، گزیده ادبیات معاصر، افق سیاه تر و ... از وی به یادگار مانده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز