خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

افتتاح 3 موزه جدید در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۳۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: طی یکسال اخیر سه موزه جدید در گیلان افتتاح شد که تاکنون رشد 150 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در یکسال اخیر ، 3 موزه در سطح استان گیلان افتتاح شده است که این میزان ، رشد 150 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

امیرانتخابی افزود: موزه مردم شناسی قاسم آباد رودسر، موزه میراث فرهنگی ماسوله ساختمان موزه ملی زیتون ایران در رودبار افتتاح شدند . همچنین این اداره کل توانست برای 25 بنای تاریخی که در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارند آئین نامه کاربری موزه تدوین و مصوبات کمیته فنی در این خصوص گرفته شده است .

وی با اشاره به برخورداری گیلان از 20 موزه تخصصی اذعان داشت ، 5 مورد از این موزه هادر اختیار این اداره کل است و 15 موزه با همکاری بخش دولتی و خصوصی بصورت مشارکتی اداره می شود .

شایان ذکر است این اداره کل در راستای توسعه و ایجاد موزه های تخصصی ساخت و احیاء 20 موزه دیگر را در دست اقدام دارد که از این موزه ها میتوان به تاسیس موزه ماسال با پیشرفت کاری 60 درصد ، موزه سیاهکل 50 درصد کاری و موزه املش با پیشرفت فیزیکی 20 درصد ، موزه مردم شناسی هتل ایران با پیشرفت فیزیکی 75درصد رشد و موزه جنگل های هیرکانی با پیشرفت 50 درصد در رودبار و همچنین وموزه مشاهیر موزه میراث روستایی با پیشرفت 80 درصد را دارد .

همچنین این اداره کل با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و خصوصی راه اندازی و احداث 15 موزه تخصصی دیگر را در دست اقدام دارد که از جمله راه اندازی اکو موزه شیلات کیاشهر ، موزه بلدیه شهردرای رشت ، موزه مشروطیت خانه شواری شهر رشت ، موزه فرهنگ تمدن تالش و... می باشد .

گفتنی است این اداره کل در فواصل سالها 1397تا 1398 نسبت به ایجاد و راه اندازی سایت موزه ها، مانند سایت موزه اسب ریسه، کهنه ماسوله و شهران رودبار اقدام کرده که در این خصوص هم پیشرفت 60 درصدی را شاهد هستیم . ایجاد و راه اندازی سایت موزه مارلیک و سایت موزه مریان در دست اقدام است که تلاش می شود در کوتاه ترین زمان صورت گیرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز