خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی۱۳ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان از سامانه آبیاری نوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۵۳

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، شاه نظری در این باره با بیان اینکه  ۱۳ هزار و ۶۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفته است، افزود:حدود دو هزار و ۷۲۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر آبیاری کم فشار اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت دولت از تولیدات داخلی و به ویژه تولیدات کشاورزی گیلان،  امسال اعتبارات مناسبی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به باغت و مزارع تیم استان اختصاص یافت.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای این سامانه آبیاری در باغات و مزارع استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سهم کمک‌های دولت در این بخش تا سقف ۸۵ درصد به صورت بلاعوض است.

وی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را موجب افزایش  ۸۵ درصد راندمان مصرف آب دانست و ادامه داد: مهم‌ترین اهداف این قانون حفاظت از خاک و صیانت از آن از نظر فرسایش، حاصلخیزی، قاچاق خاک، تخریب، آلودگی و هر گونه سوء استفاده از آن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز