خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

پروفسور رضا وطن پرست و علاقه مند به فرهنگ و ادب فارسی بود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۷۵

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مأنوس بودن پروفسور رضا با فردوسی ،حافظ و سعدی را نشانه وطن پرستی و علاقه بسیار وی به مباحث عرفانی و فرهنگ و ادب فارسی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدباقر نوبخت ،معاون رئیس جمهور امروز در پیامی درگذشت پروفسور رضا را تسلیت گفت.

در متن این پیام  آمده است:

بسم تعالی

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت اندوه‌بار دانشمند برجسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر عرصه علم و ادب، پروفسور فضل‌الله رضا که از مفاخر درخشان این سرزمین بودند، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این استاد ارجمند بیشتر عمر گران‌قدر خویش را صرف تحصیل،تحقیق و پژوهش جهت اعتلای دانش جهانیان کرد و بی‌شک تربیت صدها دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سراسر دنیا از ماندگارترین میراث وی است.

نگاهی به آثار برجای‌مانده از این استاد فرهیخته و مأنوس بودن ایشان با فردوسی،حافظ و سعدی، نشان از وطن‌پرستی و علاقه بسیار وی به مباحث عرفانی و فرهنگ و ادب فارسی دارد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور،مردم ایران ، گیلانیان فرهیخته و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، و از درگاه خداوند منان برای روح آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

                                                                                                                                                                                               

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز