خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان:

ابزارهای آموزش دانش، بومی سازی شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۵۳

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت بیان مطالب علمی و کارآمد برای عموم، خواستار بومی سازی ابزار آموزش دانش برای تسهیل این مهم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیمیا تنهایی در اختتامیه هفته ترویج علم و تجلیل از برگزیدگان و نخبگان گیلان پژوه اظهار داشت: رویکرد تدریجی شناخت ایران زمین با موضوع آب ، هوا و فرهنگ موضوع هفته ترویج علم در سالجاری انتخاب شده است.

وی اشاعه تفکر علمی در جامعه، هماهنگی میان نهادهای مروج علم، آموزش مروجان علم و مرور تجربیات ترویجی و کاربردی افراد فعال در این حوزه را از اهداف برگزاری هفته ترویج علم خواند و گفت: ساده‌سازی مفاهیم علمی و جاری‌سازی رویکرد و تفکر آن در ابعاد مختلف امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تنهایی با بیان اینکه شناخت محیط پیرامون و ظرفیت های موجود باید به پویش علمی در همه سطوح تبریل شود، تصریح کرد:  اقلیم چهار فصل کشور به همراه فرهنگ و خرده فرهنگ اقوام ایرانی در ایام مختلف، قابلیت جهانی شدن را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ترویج علم نیاز به مشارکت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی کشور دارد تا مردم بتوانند مزایا و دستاوردهای حاصل از ترویج علم را به صورت محسوس در زندگی خود لمس کنند.

وی با تاکید بر ضرورت بیان مطالب علمی و کارآمد برای عموم، خواستار بومی سازی ابزار آموزش دانش برای تسهیل در این امر شد.

تنهایی تقویت باور و اعتقاد عمومی به همگانی کردن علم را ضروری خواند و افزود: در تحقق این امر مهم باید از تجربه های کشورهای موفق استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز