خبرگزاری کار ایران

الماسی خبر داد:

عقد قرارداد ۱۶۰۰ هکتار کشت کلزا با کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۴۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کنجاله و دانه های روغنی گفت: تا کنون بیش از ۱۶۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا در استان منعقد شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، الماسی با بیان اینکه بیش از ۴۶۰ هکتار (۹۶ هکتار به صورت آبی و ۳۷۰ هکتار آن دیم ) از اراضی به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است، افزود: از نهاده های مورد نیاز بیش از ۸ تن بذر و بیش از ۱۴۰ هزار تن کود ( اوره- سولفات آمونیوم-فسفاته-پتاسه ) توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت کاشت ردیفی ۸-۶ کیلو در هکتار و کاشت به روش دست پاش ۱۰-۸ کیلو در هکتار بذر مصرف می‌شود ادامه داد: از مزایای کشت دانه روغنی کلزا می توان به افزایش درآمد کشاوزان در واحد سطح، کاهش جمعیت آفات و بیماری ­ها و علف‌های هرز، افزایش مواد آلی و ارتقاء حاصلخیزی خاک، بهبود ساختمان خاک و دانه بندی آن و کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی همچنین استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل و استفاده از کنجاله کلزا برای تغذیه دام نام برد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کنجاله دانه‌های روغنی را برای تأمین علوفه  دام و طیورمناسب دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برنامه افزایش تولید دانه‌های روغنی بعد از تأمین روغن، تأمین کنجاله برای خوراک دام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز