خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی هفته ترویج علم در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۷۹

جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی هفته ترویج علم در گیلان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیمیا تنهایی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته مذکور اظهار داشت: اهمیت علم و جایگاه والای استان در علم و پژوهش باتوجه به اینکه گیلان استان فرهیختگان است، پوشیده نیست و با تلاش و هم افزایی در هفته ترویج علم باید موجبات معرفی فرهنگ و اقلیم گیلان و ارتقای جایگاه علمی استان را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه  آغاز هفته ترویج علم همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با هدف اشاعه تفکر علمی در جامعه و برگزاری این رویداد در استان گیلان است گفت: در این هفته می‌بایست همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجب انتقال دستاوردها و تجربیات فعالان این حوزه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان افزود: ترویج علم و شناخت اقلیم سرزمینی ایران و به طور خاص توجه به آب و هوا، فرهنگ و جغرافیای سیاسی استان امکان پیوند ترویج علم با دانش عمومی، بسترسازی زمینه های ترویجی برای شناخت ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کشور و جلب توجه عموم مردم به شناخت علمی محیط پیرامون خود را فراهم می سازد.

در ادامه این جلسه مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان نیز گفت: ارتباط علم با جامعه و استفاده از فرصت هفته ترویج علم که 19 تا 23 آبان است، می تواند تعامل هرچه بیشتر عموم افراد جامعه با علم و مصادیق آن، آشنایی با اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه را فراهم سازد.

سعید زاهدی با اشاره به اهمیت ترویج علم و اینکه مردم بدانند جایگاه علم در زندگی روزمره آنها کجاست و حیطه ترویج علم، افق‌هایی به گستردگی جامعه را در برمی گیرد، اظهار داشت: یاری و مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و آحاد مردم در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این مناسبت علمی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در پایان این نشست مقرر شد برنامه هایی مانند همایش علم و موسیقی سنتی با محوریت علم برای همه، همایش شناخت سرزمین ایران در حوزه اقلیم، همایش تنفس جنگل، نمایشگاه عکس درخصوص فرهنگ و اقلیم منطقه، رونمایی از کتاب در زمینه فرهنگ بومی محلی استان، جلسه علمی پژوهشی در زمینه معرفی فرهنگ گیل و دیلم، نشست علمی پژوهشی سواد رسانه ای با محوریت نقش رسانه در ترویج علم، برگزاری کارگاه آموزشی حافظه ملی ایرانیان، بازدید از مراکز علمی و پژوهشی و موزه ها و... در هفته جاری توسط دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برگزار شود.

گفتنی است هفته ترویج علم از 19 تا 23 آبان ماه جاری در استان با هدف ارتباط علم و جامعه برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز