خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کلاهبردار اینترنتی با شگرد فروش جعلی ارز دیجیتال/ دستگیری مجرم 35 ساله در گلسار رشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۳۶۶

فرمانده انتظامی گیلان گفت: در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و مالی، 2 هزار و 700 دلار و نیز 2 میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرمانده انتظامی گیلان گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه‌های اخیر در استان و به دست آوردن شواهدی مبنی بر خرج شدن وجوه نامشروع در صنف طلا و ارز، شناسایی متهم یا متهمان در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

سردار عزیز اله ملکی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ ها به دست آوردند، افزود : برابر هماهنگی قضایی وی در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود، دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم با استفاده از شگردهای خاص و شناسایی افراد فقیر و معتاد با خرید کارت‌های ملی و عابر بانک آنها و همچنین در اختیار گرفتن یک سیم کارت به نام آنها اقدام به ایجاد درگاه‌های پشتیبان خدمات الکترونیک مالی می‌کرد، گفت: متهم با طراحی لینک‌های خرید بیت کوئین(ارز دیجیتال) شهروندان را نسبت به ورود به این لینک ترغیب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اینترنتی موجودی حساب کاربران از طریق انتقال به کارت‌ های اجاره‌ای و در نهایت خرید کالا با آن کارت‌ها می‌کرد.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: متهم 35 ساله برای اقدمات غیرقانونی خود شامل کلاهبرداری اینترنتی(فیشینگ)، سرقت اینترنتی، پول شویی، جعل اسناد خانه ای در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی در اختیار داشت و از آن صرفاً برای اعمال غیرقانونی بهره‌برداری می‌کرد.

سردار ملکی گفت: در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و مالی، 2 هزار و 700 دلار و نیز 2 میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

وی با بیان اینکه در فرآیند مجرمانه متهم، افرادی به عنوان معاونت در جرم به همکاری با وی در شناسایی افراد نیازمند و معتاد اقدام می‌کردند، افزود : تاکنون 119 نفر از افرادی که متهم از آنان سوء استفاده می کرد، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: این متهم به بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده که با توجه به مستندات پرونده مبالغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه تاکنون 4 نفراز متهمان این شبکه دستگیر شده‌اند از شهروندان خواست، اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز