خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی استانداری گیلان:

اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در جامعه امیدافزایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۹۱

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به انتخابات پیش رو و لزوم مدیریت فضای رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: به منظور امنیت افزایی جریان انتخابات و تقویت مشارکت مردمی، با سیاست گذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی نسبت به انتقال صحیح اخبار به جامعه تلاش شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود قاسم نژاد در اولین جلسه ستاد شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به ضرورت مدیریت افکار عمومی و اطلاع‌رسانی منسجم اظهار داشت: با توجه به گستردگی منابع اطلاعاتی و سامانه‌های ارائه اخبار در عصر کنونی، لازم است تا در جهت مدیریت افکار عمومی و شفاف سازی اطلاعات اقداماتی موثر صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکارعمومی استان در چارچوب سیاست‌های کلی کشور و راهبردهای دولت، گفت: با سیاستگذاری و تبیین خط مشی مناسب در حوزه اطلاع رسانی از دستاوردهای حوزه های مختلف مدیران استان می توان پاسخی شفاف به افکار عمومی ارائه کرد که در این میان رسانه ها در انتقال اطلاعات نقشی موثر دارند.

قاسم نژاد برخورد با شایعه ها، ابهامات و شبهه ها را نیازمند جریان‌سازی خبری و پاسخگویی مقامات مسئول به عنوان مرجع اخبار دانست و افزود: با جریان شناسی و هدایت افکار عمومی در سایه همبستگی حداکثری ، می توان اقداماتی مستمر و موثر را به انجام رساند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به سبب جایگاه حاکمیتی خود در موضوعات مختلفی همچون سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ،عمرانی و ... وظیفه نظارتی دارد، اطلاعات و اخبار ارائه شده از سوی این نهاد را پاسخگویی موثق به ابهامات خواند و گفت : استانداری ها نیز در اجرای این سیاست در استان ها نقش آفرینی می کنند.

 قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و بیان واقعیت ها از اقدامات صورت گرفته در هر بخش اظهار داشت: افکار عمومی باید از واقعیت های موجود مطلع باشد، از همین رو رسانه‌های مکتوب، مجازی و رسانه ملی به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان باید به درستی اطلاعات را منعکس کنند.

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تشکیل شورای اطلاع رسانی را تلاشی در جهت اطلاع رسانی شفاف و به موقع به عنوان یکی از سیاست های کلان دولت خواند و گفت: انعکاس گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بیان اقدامات مدیران برای حل مشکلات موجود می تواند موجب امیدآفرینی در جامعه ، رفع ابهامات و خنثی کردن توطئه دشمنان باشد.

قاسم نژاد انسجام بخشی به اطلاعات رسانه ها و سیاست گذاری در جهت اطلاع رسانی صحیح از سوی منابع رسمی را یک ضرورت خواند و گفت: ائمه جمعه به سبب ارتباط مستمر با عموم جامعه، نقش مهمی در انتقال اخبار مهم و به روز دارند و می توانند با انتقال اخبار و اطلاعات صحیح به مخاطبان، موجبات روشنگری و تنویر افکار عمومی را فراهم کنند.

وی به انتخابات پیش رو و لزوم مدیریت فضای رسانه‌ای اشاره و اضافه کرد: به منظور امنیت افزایی به جریان انتخابات،امید آفرینی در جامعه و تقویت مشارکت مردمی، با سیاستگذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی نسبت به انتقال صحیح اخبار به جامعه تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز