خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر گیلان تاکید کرد:

مردم از پرداخت کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۹۸۱

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیرنقدی از طریق پیام‌ها و تبلیغات جمع آوری کمک در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی ولی پور با اعلام این مطلب بیان کرد: با توجه به سطح حادثه زلزله در شهرستان سراب آذربایجان شرقی، ضرورت و نیازی به نشر استمداد و ارائه کمک‌ مردم نوعدوست احساس نمی شود و در حال حاضر ذخایر امدادی جمعیت هلال احمر، پاسخگوی نیاز مناطق زلزله زده است. بنابر این از مردم دلسوز و نوعدوست تقاضا می شود از ارایه هرگونه کمک به افراد و موسسات غیر مسئول خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در خصوص جزئیات اقدامات استان گیلان در زلزله استان آذربایجان شرقی گفت: از دقایق اولیه وقوع این‌ زمین لرزه، ضمن اعلام آماده باش به تمامی شعب و پایگاه های جمعیت هلال احمر استان، نسبت به گشت زنی در سطح شهرهای استان و نیز تمهید مقدمات لازم برای اعزام نجاتگران و ارسال امکانات در صورت لزوم و اعلام‌ نیاز صورت گرفت.

ولی پور با تاکید بر خودداری مردم دلسوز استان گیلان از کمک به سازمان های غیرمسئول اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از احساسات دلسوزانه مردم از فرصت رخ داده سواستفاده کرده و در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک می کنند و برای پیشگیری از وقوع جرایم احتمالی و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی مناسب به مردم استان، جمع آوری کمک‌های مردمی فقط از سوی سازمان های قانونی و مسئول صورت گرفته و در صورت نیاز از رسانه ملی و مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

وی همچنین افزود: هرگونه سوء استفاده از سوی افراد و موسسات غیر مسئول، از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد بوده و مردم نوعدوست استان در صورت مشاهده اینگونه موارد می‌توانند گزارشات خود را به روابط عمومی جمعیت هلال احمر یا مراجع قضایی و نظارتی استان اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز