خبرگزاری کار ایران

قائم مقام و معاون وزارت بهداشت:

وظیفه روابط عمومی ها مطالبه سازی در سلامت است

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۵۲

قائم مقام و معاون وزارت بهداشت در پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ، وظیفه روابط عمومی ها را مطالبه سازی در سلامت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرج حریرچی در پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با اشاره به اینکه هر ایرانی در سال به طور متوسط 10.3 بار به سیستم بهداشت و درمان مراجعه می‌کند، گفت: در سال حدود 853 میلیون بار ایرانیان با سیستم سلامت مواجه می‌شوند و وظیفه روابط عمومی‌ها مطالبه سازی و هدایت خواسته ها به جهت صحیح است.

قائم مقام و معاون وزارت بهداشت ادامه داد: با توسعه و پیشرفت جوامع و با گسترش بهتر بهداشت و پیشگیری در چند دهه اخیر ، آمارها نشان می دهد که تعداد مراجعات مردم به سیستم سلامت بیشتر شده  است .
وی خاطر نشان کرد: این نشان دهنده این است که طول عمر افراد زیاد شده و در این کشورها بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و آلزایمر که مربوط به دوران پیری می باشند، ظهور پیدا می کند.
 
حریرچی با بیان این مطلب که سن امید به زندگی در کشور ما از 40 سال پیش تاکنون، از 50 سالگی به سن 75 تا 77 سالگی رسیده، تصریح کرد : امید به زندگی در کشور ما، ربع قرن افزایش پیدا کرده است.
 
حریرچی به چهار هدف حوزه سلامت، مشتمل بر بهبود (شاخص‌های) سلامت مردم، محافظت از مردم در مقابل مخاطرات ناشی از هزینه های درمان بیماری ها، افزایش رضایت مردم از نظام سلامت و کارایی اشاره کرد و از حوزه روابط عمومی و رسانه خواست تا این 4 هدف را در نظام سلامت مطالبه گری کنند.
 
وی  در پایان خاطر نشان کرد: با گسترش امید به زندگی و افزایش رفتارهای [ شهرنشینی] که در تمام جوامع رخ می دهد، از جمله  کم تحرکی، دخانیات، غذای چرب،...بیماری های غیرواگیر گسترش پیدا می کند. پس باید پیشگیری از طریق مطالبه سازی مدیران روابط عمومی انجام شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز