خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از کارخانه بازیافت و پسماند سراوان رشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۲۵۵

نماینده ولی فقیه در گیلان از کارخانه بازیافت و پسماند سراوان رشت بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جریان بازدید از کارخانه بازیافت زباله رشت با اشاره به ظرفیت‌های استان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: البته معضلاتی به ویژه در عرصه زیست محیطی به ویژه در ۳ دهه اخیر، گیلان را تهدید می‌کند.

وی، پسماند سراوان را از جمله تهدیدهایی دانست که سلامت و محیط زیست مردم منطقه را تهدید می‌کند و افزود: دستاوردهای بد پسماند سراوان متوجه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب است و در نهایت به تالاب انزلی می‌ریزد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وضعیت کنونی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود برای شهر زیان‌آور است، تصریح کرد: بارها معضل مذکور را به مسئولان مربوطه گوشزد کردیم.

آیت الله فلاحتی به دریافت روزانه ۲۵۰ تن زباله شهر رشت توسط شرکت کود آلی گیلان اشاره کرد و گفت: تجهیزات کارخانه مذکور با قدمت ۲۵ ساله فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی با تاکید بر راه‌اندازی ۴ سوله کارخانه بازیافت زباله رشت، بیان کرد: امیدواریم با اتمام سوله های شرکت کود آلی گیلان شاهد برطرف شدن معضل بزرگ پسماند شهر رشت باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به بازدید از محل دفن پسماند سراوان رشت اشاره کرد و یادآور شد: در دو ماه گذشته برای دومین مرتبه از محل پسماند سراوان که به ارتفاع ۱۰۰ متر زباله در آن دپو شده، بازدید کردیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در بازدید نخست وجود مگس بسیار و بوی نامطبوع در محل پسماند سراوان غیر قابل تحمل بود، اظهار کرد: اکنون با توجه به اقدام های شهرداری رشت دیگر از وجود مگس و بوی نامطبوع خبری نیست و از شرایط عادی برخوردار است.

امام جمعه رشت، خواستار اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه پسماند سراوان رشت توسط دستگاه های مربوطه شد و خاطرنشان کرد: تلاش تمام مسئولان مربوطه که برای برطرف کردن معضل پسماند رشت بسیج شدند، ارزشمند است.

وی به خاک ریزی در محل دفن پسماند سراوان رشت اشاره کرد و افزود: بارندگی موجب گل آلود شدن منطقه می شود و نیاز به شن ریزی دارد بنابراین از متولیان مربوطه می خواهیم در این مورد اقدام لازم را انجام دهند.

ظرفیت کارخانه بازیافت رشت به یک هزار تن افزایش می یابد

شهردار رشت نیز در دیدار مذکور به ظرفیت اسمی شرکت کود آلی گیلان اشاره کرد و گفت: کارخانه مذکور با توجه به قدمت ۲۲ ساله فرسوده شده و اکنون یک خط تولید آن بهسازی شده است.

ناصر حاج محمدی به انتقال روزانه ۳۰۰ تن از پسماند رشت به شرکت کود آلی گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از پسماند مذکور تبدیل به کمپوست شده و بخشی دیگر به صورت سوخت کارخانه زباله سوز نگه داری می شود و با راه اندازی کارخانه باید سوزانده شود.

وی با اشاره به همکاری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کارگروه پسماند گیلان در برطرف کردن معضل پسماند رشت، بیان کرد: ظرفیت اسمی کارخانه بازیافت رشت از ۵۰۰ تن به یک هزار تن افزایش پیدا می کند و فرآیند بازیافت تمام زباله های رشت در این کارخانه انجام می شود.

شهردار رشت از تولید روزانه ۵ تن کمپوست در شرکت کود آلی گیلان خبر داد و تصریح کرد: در آینده تولید کمپوست می تواند به روزانه ۲۰ تن افزایش یابد.

حاج محمدی با بیان اینکه زمین ۵ هکتاری کارخانه زباله سوز به شرکت توسعه تدبیر سلامت واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال ۹۲ قرارداد با شرکت مذکور منعقد شده و به دلیل مشکلاتی که در واگذاری زمین وجود داشت، اکنون یک سال از موعد مقرر گذشته است.

وی به تصمیم قاطع دولت مبنی بر راه‌اندازی کارخانه زباله سوز رشت اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۳۸ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت شده و باید ۲۵ درصد از مبلغ ۲۶ میلیون دلار کل قرارداد را به شرکت پرداخت کنیم تا کار را آغاز کند.

شهردار رشت تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تجهیز کارگاه کارخانه زباله‌سوز رشت اندیشیده شده و یک سوله برای آن در نظر گرفته شده است.

حاج محمدی در ادامه به احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت اشاره کرد و گفت: مردم سراوان به حق ناراحت هستند و ورود شیرابه به رودخانه‌های اطراف مردم را نگران کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اتمام عملیات ساختمانی تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان، آب تمیز وارد رودخانه‌ها شود.

شهردار رشت به اقدامات انجام شده درباره محل دفن پسماند سراوان، کارخانه بازیافت زباله و زباله سوز رشت در مدت کوتاه اشاره کرد و افزود: دولت به شدت پیگیر است و مسئولان مربوطه پای کار هستند تا امور به سرعت به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز