خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان اواخر آبان سالجاری

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۳۵

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ ناشر استانی و کشوری در قالب ۲۰۰ غرفه به ارائه محصولات فرهنگی خود می پردازند.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۶ آبان ماه لغایت اول آذرماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان واقع در جاده تهران رشت برگزار می شود.

وی نمایشگاه کتاب را یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی هر استان دانست و افزود: اهالی فرهنگ استان علاقمند به حضور در این نمایشگاه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب از سال ۷۱، تصریح کرد: خوشبختانه شش نمایشگاه گذشته به صورت متوالی برگزار شده است.

فاضلی از حضور بیش از ۴۰۰ ناشر استانی و کشوری در نمایشگاه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این ناشران در ۲۰۰ غرفه به ارائه محصولات فرهنگی خود می پردازند. کتب ناشران استانی نیز در غرفه های مستقل و تعاونی به نمایش درخواهد آمد.

وی از تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی برای بن کتاب و ارائه تخفیف ۲۰ درصدی از سوی ناشران خبر داد و یادآور شد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از سه ناشر، یک کتابفروش، یک مولف کتاب کودک و یک نشریه تجلیل می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: کتابفروشان استان نیز می توانند به صورت همزمان با نمایشگاه کتاب اقدام به استفاده از بن های ارائه شده کنند.

وی کتاب را معجزه اسلام دانست و تصریح کرد: رونمایی از کتاب، قصه خوانی، معرفی باشگاه های کتابخوانی و... از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه است.

فاضلی با تاکید بر لزوم متولی گری اداره کل ارشاد در امور فرهنگی به جای متصدی گری، گفت: فرهنگ یک امر جمعی؛ نه فردی و لذا همه باید برای امر فرهنگی همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز