خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تصویب 403 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماهه نخست امسال در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۱۲

استاندارگیلان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال 98، سه طرح با 403 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان مصوب شده است، گفت: از مدیران دستگاه‌ها انتظار دارم زمان صدور مجوزها، موافقت‌های اصولی و پاسخ استعلام‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان با اشاره به اینکه شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشورمان، مردم، سرمایه‌گذاری و اشتغال را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: سرمایه‌گذاری به عنوان یک مولفه مهم اقتصادی در رونق تولید، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری اثرگذار است.

وی به نقش اثرگذار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: سهم 25.3 درصدی سرمایه گذاری خارجی در تأمین منابع مالی رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه تا سال 1400 موید این امر است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در بخش سرمایه‌گذاری جزء استان‌های پیشرو و خوب در سطح کشور است، اظهار داشت:  ورود سرمایه‌گذاران به استان گیلان فارغ از تمهیدات موثر دولت نشانگر تلاش بسیاری از گیلانیان و فعالان اقتصادی چه در داخل و خارج است که دل در گرو توسعه کشور و استان خود دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه آمارها نمایانگر استمرار فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: اگرچه در ششش ماهه نخست سال 98، سه طرح با 403 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان مصوب ده است اما این میزان قانع‌کننده نیست و امیدواریم میزان آن تا پایان سال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی دنیا به وجود امنیت سرمایه‌گذاری در ایران اطمینان دارند، افزود: امنیت یکی از مهمترین مولفه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار برای سرمایه‌گذاران است که در 4 دهه نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی فارغ از هشت ساله دفاع مقدس همواره امنیت و ثبات در کشور ما به صورت مستمر وجود داشته و دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی فراز و نشیب‌های اقتصادی و یا ضوابط و مقررات در صدور مجوزها ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران را آزرده خاطر کرده باشد، گفت: باید تلاش شود تا زمینه مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران را با تسهیل امور فراهم کنیم.

وی فلسفه تأسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را شناسایی ظرفیت‌های مختلف در تمامی بخشها عنوان کرد و اظهار داشت: پس از شناسایی ظرفیت‌ها باید با تهیه بسته ها و اولویت‌بندی آن علاوه بر حل مشکل سرمایه‌گذاران، میزان اشتغال، افزایش سهم در تولید ناخالص ملی و ثبات اقتصادی را نیز مشخص کنیم.

وی با تأکید بر فعال کردن پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری و عملیاتی کردن آن در جهت پیشرفت جذب سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: باید ضمن به روزرسانی شناسایی ظرفیت‌ها نسبت به عرضه آن به متقاضیان داخلی و خارجی با ابزارهای مختلف به ویژه در بستر فضای مجازی و اینترنتی و دعوت از آنان اقدام کنیم.

دکتر زارع بر ضرورت وجود عزم جدی عمومی در میان مدیران و نیز همراهی مردم در افزایش میزان ورود سرمایه‌گذاران تأکید و تصریح کرد: در چارچوب قوانین و ضوابط باید از سرمایه‌گذاران حمایت و شرایط را برای آنان بیش از گذشته تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاران از هر ظرفیتی استفاده می‌کنیم، افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای رونق اقتصادی در جهت ناکارآمدی توطئه‌های دشمنان تأکید دارند؛ از مدیران دستگاه‌ها انتظار دارم بیشترین وقت را برای سرمایه‌گذاران بگذارند و زمان صدور مجوزها، موافقت‌های اصولی و پاسخ استعلام‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

 رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تصریح کرد: مدیران برای حل مشکل سرمایه گذاران باید آستین بالا بزنند و احتمال شایعات و گمانه زنی ها نباید در اراده مدیران دولتی برای خدمات رسانی به سرمایه گذاران خللی وارد کند.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در کنار نعمت‌های خدادادی همچون منطقه آزاد انزلی در استان گیلان وجود دارد که می‌تواند شرایط بهتری را برای سرمایه‌گذاران با جذابیت‌های مختلف رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز