خبرگزاری کار ایران

در آستانه ۱۳ آبان صورت گرفت؛

برگزاری نشست مبارزه با استکبار به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۴۳۳

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گیلان در نشست مبارزه با استکبار که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی هژمونی آمریکا را با شکست مواجه کرد، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» یک نگرش دینی و عقلایی است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم قاسمی در نشست «مبارزه با استکبار» که با حضور جمعی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، با بیان اینکه برخی شعار «مرگ بر آمریکا» را یک رفتار هیجانی و غیر عقلایی می‌دانند، اظهار کرد: از نظر ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک اعتماد به آمریکا یک باخت است.

وی برجام را یک دوره آمریکاشناسی دانست و افزود: اگر برجام دستاوردی هم نداشته باشد، حداقل توانست چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان دهد که هیچگونه التزامی نسبت به منافع ملی کشورها ندارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اعتماد دوباره به غرب را دوبار گزیده شدن از یک سوراخ دانست و تصریح کرد:‌ عقل مادی اعتماد به غرب را نمی‌پذیرد، زیرا به هیچ تعهدی پایبند نیست.

قاسمی با اشاره به گذشت حدود ۳۰۰ سال از سلطه ژئوپلیتیک آمریکا بر جهان در برابر تمدن هفت هزار ساله ایران، عنوان کرد: آمریکا به دنبال از بین بردن جمعیت یکصد میلیونی سرخ‌پوستان بیش از ۲۰۰ جنگ در دنیا به راه انداخت و ملت‌ها را تحت سلطه خود درآورد. سلطه و نفوذ آمریکا بر اروپا نیز بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد و بیش از ۶۰ میلیون نفر کشته شدند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته آمریکا در همه جنگ‌ها با شکست سلطه خود مواجه شده است، گفت: آمریکا به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه بر دنیا به خوبی پی برده است.

وی اسلام را دین رافت و مهربانی دانست و یادآور شد:‌ ۸۰ درصد قرآن آیات رحمانی است و آموزه‌های اسلامی تفکر داعشی ساخته و پرداخته آمریکا را تایید نمی‌کند لذا کسانی که اسلام را دین خشونت و جنگ می‌دانند نگرش درستی نسبت به ادبیات اسلام ندارند، در حالی که آمریکا خودش بدترین جنگ‌ها و خونریزی‌ها را در قرن اخیر به راه انداخته است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی هژمونی آمریکا را با شکست مواجه کرد، متذکر شد: شعار «مرگ بر آمریکا» یک نگرش دینی و منطقی و عقلایی است و قرآن مبارزه با طاغوت تا نابودی کامل آن را تایید می‌کند.‌ به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل سلطه و زورگویی آمریکا قرار گرفتیم و امروز این قدرت پوشالی رو به افول است.

قاسمی تبعید معمار کبیر انقلاب در ۱۳ آبان سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان معترض به رژیم ستمشاهی در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ را سه مقوله کاملا مرتبط دانست و عنوان کرد: متاسفانه در حوزه چاپ و انتشار کتب مربوط به اسناد لانه جاسوسی دچار رکود هستیم و مرجع مناسبی برای پایان‌نامه‌های مقطع دکترای رشته علوم سیاسی نداریم.

وی لانه جاسوسی آمریکا را اجراکننده پروژه نفوذ در نظام دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ۱۳ آبان سال ۵۸ را انقلاب دوم دانست، یعنی در انقلاب اول علیه تمامیت شاه قرار گرفتیم و عنصر حلقه به گوش آمریکا را بیرون راندیم و در انقلاب دوم در مقابل تمامیت آمریکا پیروز شدیم و لذا ۱۳ آبان وجهه جهانی دارد.

این مدرس دانشگاه جاسوس‌پروری دشمن در داخل کشور را به مراتب بیشتر از چهل سال گذشته دانست و عنوان کرد:‌ پروژه نفوذ به تدریج و آرام آرام انجام می‌شود و اراده و قدرت را از ما می‌گیرد لذا باید هوشیار باشیم.

وی خون شهدا را عامل اقتدار نظام اسلامی دانست و بیان کرد:‌ با وجود همه دشمنی‌هایی که از بدو شکل‌گیری انقلاب تاکنون علیه کشور و ملت روا داشته شده، در سایه اندیشه امام راحل و مدیریت عالمانه مقام معظم رهبری توانستیم دست دشمنان را قطع کنیم و یک نظام سیاسی مستقل در دنیا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز