خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

روند بهبود شاخص‌های امنیتی در گیلان ادامه دارد/ پلیس در کانون توجه مردم و قضات عمومی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۶۰

استاندار گیلان با اشاره به بهبود برخی شاخص‌های امنیتی و انتظامی در استان طی نیمه نخست سال جاری، گفت: لازم است این روند در جهت کمال، استمرار داشته باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی گیلان که با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد، با گرامیداشت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و بیان اهمیت تامین نظم و امنیت اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و عامل برقراری نظم و آرامش در جامعه است و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش موثری دارد.

رئیس شورای تامین استان افزود: امنیت و آرامش در جامعه، مرهون همکاری و مشارکت آحاد مردم فهیم و شریف و تلاش‌های فداکارانه تلاشگران عرصه نظم و امنیت و قضاست از این رو علاوه بر قدردانی از نیروی انتظامی و  همه دست اندرکاران برای برقراری این موهبت در کشور، از همه دستگاه ها و نهادهای استان می‌خواهم تا برای ارتقای شاخص‌های مطلوب بیش از پیش به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشورمان در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته؛ اصلی ترین اولویت ، مواجهه درست با دشمن و صف آرایی متحد در این آرایش جنگی است بر این اساس دو مولفه انسجام و همدلی از اساسی ترین مقوله های است که در این هنگامه، همگان باید به آن توجه داشته باشند.

زارع اضافه کرد: آمارها گویای آن است که در نیمه نخست سال جاری، شاهد بهبود برخی شاخص‌های امنیتی و انتظامی در گیلان هستیم و این انتظار را از فرمانده جدید استان داریم که این روند، در جهت کمال ادامه داشته باشد ضمن آنکه در مدت یادشده و طبق آمارهای اعلامی؛ سطح پاسخگویی پلیس و استفاده و بهره‌مندی از دولت الکترونیک ارتقا یافته و در عین حال اکثریت سرقت هایی که در استان اتفاق افتاده؛ توسط پلیس کشف شده و سرقت های مهم و قتل هایی که اتفاق افتاده اند، صد در صد کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان در ایام نوروز، تابستان و مواقع تعطیل شاهد حضور گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور است که این امر افزایش تردد در شبکه حمل و نقل زمینی را به همراه دارد و ورود حجم بالای مسافر در گیلان زمینه ساز بروز تصادفات است اما در نیمه اول امسال آمار تصادفات استان روند کاهشی را نشان می دهد که جای بسی خوشحالیست.

استاندار گیلان یادآور شد: این انتظار از مجموعه نیروی خدوم انتظامی وجود دارد که به مقوله آموزش های همگانی در جهت مسئولیت پذیری ، قانون پذیری شهروندان و آشنایی آنان با حقوق شهروندی بیش از گذشته توجه داشته باشد البته این مهم به معنای رفع تکلیف از دستگاه های فرهنگی نیست بلکه لازم است در تعاملی زنجیره ای بین ناجا و آنها ، آموزش های همگانی و اجتماعی بین آحاد جامعه فراگیر شود.

 زارع افزود: گیلان استانی مرزی است؛ خوشبختانه تاکنون چالشی در این حوزه نداشته ایم اما بهره مندی از مرز، فرصتی در اختیار استان قرار داده که در حوزه هایی، پیشانی نظام جمهوری اسلامی باشد بر این اساس کاستی ها و تنگناهای این بخش باید بدرستی شناسایی و اهتمامی جدی برای رفع آنها صورت گیرد.

وی گفت: فراموش نکنیم نیروی انتظامی ، نهادی است که بیشترین ارتباط را با مردم و شهروندان دارد و در حقیقت در معرض نگاه و قضاوت عمومی است و طبق تکلیفی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند؛ حفظ اقتدار توام با احترام و محبت به مردم و تلاش در راستای حقوق شهروندی مورد تاکید رئیس جمهوری، در دستور کار نیروی انتظامی بوده و باید استمرار داشته باشد.

استاندار و رئیس شورای تامین استان در پایان از تلاش‌ها و خدمات سردار محمد رضا اسحاقی تشکر و برای سردار ملکی فرمانده جدید انتظامی استان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز