خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:

اجرای ۴.۷ میلیاردی نیات امینانه موقوفات در گیلان/ثبت ۴۱ مورد وقف طی یک سال گذشته در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۰۰

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ثبت ۴۱ مورد وقف طی سال گذشته تاکنون در این استان، گفت: ارزش موارد وقف شده ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در جلسه مدیران و همکاران اوقاف با استاندار گیلان به مناسبت هفته اوقاف در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به شاخصه‌های وقف در اجتماع، اظهار کرد: وقف دارای معانی مختلفی اعم از خدمات و عدالت اجتماعی، دفاع همه‌جانبه دینی و فرهنگی و مقابله با تهدیدهای اجتماعی است که همواره به عنوان همراه و تکیه‌گاه حاکمیت و دولت است.

مدیرکل اوقاف گیلان، وقف را پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت دانست و افزود: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه همواره در حوزه‌های مختلف فرهنگی، موقوفات و قرآنی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خدمات‌ ارائه می کند.

علیزاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: اجرای هزار و ۵۷۰ برنامه در ۴۰۰ بقعه متبرکه، پاسخگویی به شبهات دینی، حضور و فعالیت مربیان سبک زندگی اسلامی در بقاع، فعالیت ۳۳۰ مربی در۳۶۰ کلاس و مرکز حفظ مجازی قرآن کریم که دو هزار و ۵۰۰ نفر در آن فعالیت دارند از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده است.

وی به انجام عملیات عمرانی در ۱۴۰ بقعه متبرکه با کمک بیش از ۳۸۰ میلیارد ریالی خیرین نیز اشاره و تصریح کرد: امسال پنج پروژه عمرانی افتتاح می شود و این پروژه‌ها شامل یک‌ هتل آپارتمان در شهرستان آستارا، پروژه بیستون، پروژه‌ای در فومن و روستایی در رشت است که در مجموع با بهره برداری از این پروژه ها برای ۲۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر اینکه همه کارهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و اقدامات بقاع در قالب طرح افق انجام می‌شود، ادامه داد: امسال برای اولین‌ بار سه زندانی جرائم غیرعمد از طریق خیرین آزاد، چهار زائر به کربلا اعزام و تهیه لوازم التحریر، اهدای ۱۰۰ بسته معیشتی برای نیارمندان و خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های دارای موقوفه انجام شده که دو هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان یادآورشد: امسال در کارهای روضه خوانی، تعزیه و سایر موارد فرهنگی بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان نیات امینانه خیرین هزینه شد.

وی با اشاره به وقف دو مغازه به ارزش ۶ میلیارد و یک قطعه زمین به ارزش سه میلیارد تومان در هفت ماهه نخست امسال، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در استان گیلان به ثبت رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه بقاع متبرکه سید جلال الدین اشرف و خواهر امام رضا(ع) جز بافت‌های فرسوده بوده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند، گفت: این بقاع نیازمند توسعه هستند زیرا در مسیر مسافرین، زائرین داخلی و خارجی قرار دارند که در این امر استاندار باید در راس امور مربوطه وارد شود.  

وی با تاکید بر ایجاد ستاد دائمی هفته وقف، بیان کرد: برای ترویج فرهنگ وقف همه باید وارد میدان عمل شوند لذا نیازمند راه‌اندازی مراکز وقف در ادارات و ورود برخی بقاع به حوزه و ردیف ملی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز