خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تکمیل زیرساخت های اورژانس مورد توجه جدی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۴۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهرهایی که زیرساخت های اورژانس تکمیل نیست، اولویت را برای تکمیل این زیرساخت مهم گذاشته ایم.

به گزارش ایلنا از رشت، سعید نمکی امروز در حاشیه افتتاح اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم تحریم ها و فشارهایی که بر ملت ما وارد شده و اینکه می گویند با دارو و تجهیزات پزشکی کاری نداریم؛ دروغی بزرگ و آشکار است و در این کالای استراتژیک ما را هدف قرار گرفته اند اما هیچ کارخانه داروسازی نخواهیم داشت که تا نیمه اول سال آینده، با یک روز وقفه در تولید، مواجه باشد.

وی اظهار داشت: قولی را که روزهای اول مبنی بر این که نخواهم گذاشت مسئله ای به عنوان کمبود دارو مردم ما را آزار دهد، اجرایی کردم بنابراین اکنون نگرانی برای هیچ کدام از داروهای اساسی در نقطه ای از کشور نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توسعه بخش اورژانس بیمارستان ها خاطر نشان کرد: یکی از اولین موارد ورود بیماران به بخش های اورژانس است و در شهرهایی که زیرساخت های اورژانس تکمیل نیست، اولویت را برای تکمیل زیرساخت های اورژانس گذاشته ایم.

وی به افتتاح اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت اشاره و اضافه کرد: افتتاح این اورژانس، بار قابل توجهی از دوش اورژانس این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان های قدیمی و پر مراجعه کننده، برمی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ساخت و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سایت لاکان رشت نیز گفت: با تمام توان و همت مسئولان در استان گیلان بایستی شاهد بهره برداری از این بیمارستان تا پایان سال ۹۹ باشیم.

وی اظهار داشت: استان گیلان علیرغم توسعه زیرساخت ها، در طرح تحول نظام سلامت در کل کشور، مشکلات و عقب ماندگی هایی در زیرساخت های نظام سلامت دارد که بایستی در اسرع وقت این مسائل جبران شود.

اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت امروز (پنجشنبه) در مساحتی با زیربنای ۷۲۴ مترمربع ، اعتبار چهار میلیارد تومان و با ۲۸ تخت بستری، مراقبت ویژه و ایزوله با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان افتتاح شد.

بیمارستان رازی بزرگترین بیمارستان استان گیلان به لحاظ وسعت است که متنوع ترین خدمات عمومی، مسمومیت، داخلی، جراحی ( عمومی و توراکس)، تخصصی و فوق تخصصی را توسط بیشترین عضو هیات علمی به بیماران ارائه می دهد. این بیمارستان تنها مرکز ارائه دهنده خدمات دولتی رادیوتراپی و شیمی درمانی، سنگ شکن و خدمات فوق تخصصی گوارش، ریه، خون، غدد وروماتو در گیلان است و دارای متخصصان زبده برای انجام اعمال جراحی پیوند در استان است که در زمان حاضر در این بیمارستان انجام می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غروب دیروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان گیلان از بیمارستان های ولیعصر رودبار، ۳۱ خرداد منجیل و سلامت رستم آباد نیز بازدید کرده بود.

همچنین جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان چهارشنبه شب با حضور سعید نمکی در استانداری گیلان برگزار شد.

نشست با جمعی از اساتید، پزشکان، اعضای هیئت علمی و نمایندگان صنوف مختلف دانشگاه علوم پزشکی به عنوان برنامه پایانی سفر دکتر نمکی به گیلان هم اکنون در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز