خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت دستور داد؛

تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از مراکز درمانی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۷۴۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که در گیلان بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسند و در این مسیر منابع اعتباری مورد نیاز تامین می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سعید نمکی در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت در برنامه ششم پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت: امروز 80 میلیون نفر ایرانی دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کاهش برخی از بیماری‌ها که در گذشته وجود داشته اشاره کرد و با بیان اینکه امروزه با مشکلات و بیماری‌های جدیدی در سطح جامعه روبه‌رو هستیم، گفت: انواع سرطان‌ها، مشکلات فشار خون و حوادث مختلف جاده‌ای از جمله مشکلاتی هستند که بایستی اقدامات پیشگیرانه‌ای در رابطه با آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون در کشور افرادی که در معرض فشار خون بالا هستند شناسایی شدند، افزود: حدود 30 میلیون و 700 هزار نفر در کشور غربالگری شدند و بیش از 10 میلیون نفر که در مرز فشار خون بالا بودند نیز شناسایی شدند.

 نمکی با اشاره به اینکه سالانه 100 هزار نفر در کشور بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مراکز بهداشتی و درمانی کشور از داروهای اساسی برخوردار هستند و هیچ کارخانه داروسازی از وجود مواد اولیه دارو محروم نیست.

وی به اجرای طرح بهداشت دهان و درمان در مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب‌های دهان، برای یک میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز در سطح کشور اجرا شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشور  400 خانه بهداشت عشایری احداث شده است؛ خاطر نشان کرد: در این شرایط نباید تنها به تأسیس بیمارستان‌های کوچک در نقاط مختلف اکتفا کنیم بلکه باید به درمان‌محور، پزشک‌محور بودن موضوع سلامت و حرکت در جهت مسائل پیشگیری‌محور توجه کنیم.

وی با بیان اینکه 9 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت : طبق برنامه‌های تعریف شده هیچ یک از مردم نباید فاقد پوشش بیمه باشند.

نمکی با اشاره به اینکه امسال یکی از سال‌های سخت پس از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با وجود شرایط مختلف اما به دشمن ثابت می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر زورگویان زانو نمی‌زند و تسلیم نمی‌شود.

وی به اوضاع متفاوت استان گیلان در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و خاطر نشان کرد: حجم مشکلات بهداشتی و درمانی در استان گیلان زیاد است و باید گام جدی برای کاهش مشکلات آن برداشت و از ظرفیت‌های مختلف نیز در این زمینه بهره بیشتری برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان گیلان نیازمند بیمارستان هزار تخت‌خوابی است، اظهار داشت: در این راستا تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که در گیلان بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: تمام بیمارستان‌هایی که نیازمند تخصیص منابع و اعتبار لازم هستند را به زودی به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز