خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور:

کشور با سرعت به سمت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حرکت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۳۰۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در رشت گفت: کشور با سرعت به سمت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حرکت است.

به گزارش ایلنا از رشت، سعید شیرکوند در نشست با فعالان کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان استان که در مجتمع نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان در فشتام رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید از دانش فنی و پژوهش هایی که در مراکز رشد صورت می گیرد ابتدا با حمایت‌هایی که می‌شود تجاری سازی و سپس تبدیل به محصول شده و روانه بازار کرد.

وی تصریح کرد: ماحصل تلاش فعالان عرصه تولید بهره وری بیشتر در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت است  که درآمدزایی،توسعه اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به  لزوم فراهم کردن زیرساخت های اولیه برای انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی از سوی دولت، بیان کرد: دولت زیرساخت های پژوهشی شامل مکان و امکانات را برای فعالان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه را فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: بخش خصوصی باید با ارزیابی صحیح از میزان سودآوری فعالیت مدنظر، وارد جریان فعالیت تولید شود و نسبت به مقوله بازار رقابتی توجه ویژه ای داشته باشد.
 
شیرکوند افزود: در شرایط فعلی کشور که مساله تحریم مشکلاتی را در حوزه اقتصاد کشور به وجود آورده، بانک ها باید به سمت حرفه ای شدن حرکت کنند‌ و حمایت‌های بیش تری از بخش خصوصی انجام دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی مسئول اشتغال و توسعه کشور نیست، گفت: بخش خصوصی اگر سود خود را بدست آورد سبب توسعه کشور می‌شود.
 
شیرکوند با تاکید بر لزوم بهره گیری از ابزارهای کارآمد در چرخه تولید،تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور باید صاحبان مشاغل،استارت آپ ها و بخش خصوصی با قدرت و هوشیاری بیشتری حرکت کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دانش فنی در کشور به جایگاه قابل قبولی رسیده که می‌توان آن را تجاری سازی کرد، از این رو باید نگاه ما باید به سمت حوزه کسب و کار جدید باشد و نقش انکارناپذیر استارت آپ ها در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مورد تحلیل قرار گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز