خبرگزاری کار ایران

پارسافر خبر داد:

توسعه کشت های گلخانه ای در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۴۰

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از توسعه کشت های گلخانه ای در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: میزان تولید سالانه برخی از محصولات شاخص گلخانه ای از جمله گل های آپارتمانی در گیلان ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار گلدان است.

 پارسافر گفت: در گلخانه های گیلان، سالانه ۹۱۳ تن توت فرنگی، ۳۵۰۰ هزار گل شاخه بریده و ۴۵۰۰ گلدان گل زینتی تزئینی تولید می شود.

وی با بیان اینکه هر هزار مترمربع کشت گلخانه ای به طور میانگین برای یک نفر یا بیشتر شغل ایجاد می کند، گفت: این فعالیت اقتصادی در گیلان، برای  ۸۹۰ نفر شغل ایجاد کرده است؛ این درحالی است که اشتغال غیرمستقیم این بخش تا سه برابر این آمار است.

وی در خصوص توسعه فضاهای گلخانه ای در گیلان ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه و ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی ۸۰هکتار فضای گلخانه ای در سال زراعی ۹۹-۹۸ باید در گیلان ایجاد شود که تاکنون ۴۱متقاضی که سطح طرح های گلخانه ای شان در مجموع به ۲۵هکتار می رسد به بانک ها معرفی شده اند و در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان برای راه اندازی این ۲۵هکتار گلخانه قرار است ۱۱۷میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران پرداخت شود گفت: مقدمات تامین و جانمایی زمین برای ۵۵ هکتار گلخانه دیگر هم در حال فراهم‌شدن است و بیشتر این‌طرح‌ها با محوریت تولید شیوه های مدرن گلخانه ای از جمله هیدروپونیک  در مرحله بررسی است.

وی با اشاره به بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر بررسی طرح‌های گلخانه ای خارج از سقف و محدودیت زمانی و مکانی و تسهیل در پرداخت تسهیلات این بخش گفت: به سهم خودمان برای پذیرش راحت تر طرح ها و کاهش سخت گیری های بانکی رایزنی کرده ایم که در این خصوص متقاضیان می‌توانند به‌منظور اخذ مجوز لازم به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه و پس از اخذ مجوز در سامانه سیتا به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز