خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی:

تولی گری نظام مند موجب اعتماد مردم به اوقاف می‌شود/ ضرورت احیای موقوفه های فراموش شده گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۲۶

نماینده ولی فقیه در گیلان سازمان اوقاف را متولی موقوفه ها عنوان کرد و گفت: وقف یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: در موضوع وقف سه محور واقف، موقوفه و متولیان اداره موقوفه وجود دارد و در این زمینه مباحث فقهی بسیاری داریم.

وی، تاریخ وقف را همراه با تاریخ انسان عنوان کرد و افزود: موضوع وقف نه تنها در اسلام بوده، بلکه قبل از اسلام در ادیان دیگر وجود داشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وقف میراث ماندگار است، تصریح کرد: وقف با تاریخ انسان همراه بوده و آثار آن به جامعه بر می گردد.

آیت الله فلاحتی، خواستار تشویق مردم در امر وقف شد و بیان کرد: مردم باید به این باور برسند همه داشته ها از بین می رود و این وقف است که برای انسان می ماند.

وی، وقف را یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف دستگاه متولی در امر موقوفه ها است و هر جا نظارت کم باشد آسیب آن به شما بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان اوقاف ظرفیت هستند، خاطرنشان کرد: موقوفه امانت خداست و این امانت باید به اهلش سپرده شود.

آیت الله فلاحتی، متولیان اوقاف را امین مردم ذکر کرد و یادآور شد: نظارت دقیق بر زیرمجموعه و موقوفه ها توسط متولیان مربوطه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر احیای موقوفه های گیلان، اظهار کرد: مردم باید بدانند سازمان اوقاف مکانی امن است ضمن اینکه به مردم باید گفته شود وقف عام کنند.

وی، تولی گری دقیق و نظام مند را سبب اعتماد مردم به سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: وقف های فراموش شده باید با قدرت و مهربانانه احیا شود و این امر برای مردم ایجاد نشاط و امیدواری می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز