خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

جامعه آماری گیلان مکان‌مند باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۶۲

استاندار گیلان بر مکان مند شدن جامعه آماری تأکید کرد و گفت: یکی از تأکیدات مدیران تصمیم گیر و تصمیم‌ساز تهیه آمار مکان مند دقیق و صحیح است تا برنامه‌ریزی‌ها برای اقدامات شدن اثرگذارتر باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان در پنجمین همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با بیان اینکه امروزه دانایی بشر مربوط به اطلاعات و داده‌هایی است که زندگی بشر را تغییر می‌دهد، اظهار کرد: توسعه‌یافتگی و آرمان همه جوامع و کشورها از نگاه علما و دانشمندان مدیریت و برنامه‌ریزی بودا و به تعبیر عالمان دینی میل به کمال است.

ارسلان زارع برنامه‌ریزی و آمار را برای جوامع بشری ضروری دانست و افزود: تحلیل وضعیت موجود و برنامه‌ریزی از روی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در جوامع کنونی حائز اهمیت است و توسعه‌یافتگی با آمار و برنامه‌ریزی ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.

وی با اشاره به جایگاه مرکز آمار در امر راهبری، رصد و پایش توسعه کشور، گفت: نقش اطلاعات و آمار به‌عنوان پیش‌نیاز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها امری مبرهن است و چون امروزه در عصری مملو از اطلاعات زندگی می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به شاخص بانک اطلاعاتی جامع در کشور و ارتباط آن با تصمیم‌گیری‌های کلان و خرد، بیان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی همچون بخش‌های اقتصادی نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی جامع است.

زارع بر دقیق، صحیح و بی‌خطا بودن آمار تأکید کرد و گفت: داشتن آماری دقیق، صحیح و بدون خطا، فاکتورهای توسعه کشورهای موفق در جهان است.

وی با بیان اینکه باید با ارائه آمار واقعی و دقیق در جامعه امیدآفرینی کرد، افزود: باید بر اساس واقعیت‌ها اعلام کرد که نرخ تورم و یا نرخ ارز طی شش ماه اخیر کاهش پیداکرده تا امید در جامعه پویا و زنده شود.

استاندار گیلان بر تلاش و همکاری همه‌جانبه در تدوین جامعه آماری تأکید کرد و گفت: نتیجه تلاش هزاران ساعت کاری در استان تشکیل جامعه آماری‌ای است که امروزه مورداستفاده تصمیم‌سازان و تصمیم گیران قرار می‌گیرد.

زارع بر مکان مند شدن جامعه آماری تأکید کرد و گفت: یکی از تأکیدات مدیران تصمیم گیر و تصمیم‌ساز تهیه آمار مکان مند دقیق و صحیح است تا برنامه‌ریزی‌ها برای اقدامات شدن اثرگذارتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز