خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی حین عملیات گازرسانی در املش

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۲۸۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: بیل مکانیکی حین عملیات گازرسانی بقایای یک گور باستانی در روستای موسی کلایه املش را پدیدار کرد.

به گزارش ایلنا از املش، شهرود امیر انتخابی ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از پروژه‌های زیرساختی و مهم استان، عملیات گازرسانی به روستاهای ییلاقی است که با نظارت کارشناسان باستان‌شناس، در حال انجام است.

امیرانتخابی افزود: در یکی از این پروژه ها که در محدوده روستای موسی کلایه شهرستان املش در حال انجام بود ، در روز اول آبان، عملیات خاکبرداری با استفاده از بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز، منجر به کشف بقایای یک گور باستانی و تعدادی شیء تاریخی از جمله دو قطعه سرنیزه مفرغی و قطعات سفال و استخوان شد که در این راستا با دستور ناظر میراث فرهنگی، پروژه متوقف و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، صورتجلسه توقف کار نیز تنظیم شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ مجوز کاوش اضطراری و نجات بخشی محدوده مذکور از پژوهشکده باستان شناسی کشور نیز در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی بیان داشت : نظارت باستان شناسی بر اجرای عملیات گازرسانی در روستاهای ییلاقی استان طی یک تفاهمنامه چند جانبه مابین اداره کل میراث فرهنگی استان، استانداری گیلان، شرکت گاز استان، دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 25 نیرویِ فارغ التحصیل رشته باستان شناسی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز