خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی مطرح کرد:

پایش سرزمینی سلامت آحاد جامعه در سایه پیشگیری است/ پیام‌های سلامت را در جامعه ترویج کنید

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۰۵

نماینده ولی فقیه در گیلان پیشگیری در نظام سلامت را مقدم بر درمان عنوان کرد و گفت: پایش سرزمینی سلامت آحاد جامعه در سایه پیشگیری است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و روسای ستادی و شهرستانی بیمه سلامت استان به مناسبت هفته سلامت با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) و همچنین تبریک هفته سلامت اظهار کرد: در نظام سلامت از نگاه طب و دین، پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی به آثار مثبت پیشگیری نسبت به درمان اشاره کرد و افزود: پایش سرزمینی سلامت آحاد جامعه در سایه پیشگیری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم گیلان در کرامت انسانی و رفتار اجتماعی از متد بالایی برخوردارند، تصریح کرد: در بعضی زمینه‌ها مانند سوء تغذیه با مشکلاتی مواجه هستیم.

آیت الله فلاحتی بر ضرورت رعایت اصول و مبانی بهداشتی تاکید کرد و گفت: الگوی رفتاری رعایت اصول بهداشتی بین مردم حائز اهمیت است.

وی، خواستار نزدیک شدن آحاد جامعه با نظام سلامت شد و بیان کرد: نزدیک شدن مردم با نظام سلامت موجب کاهش هزینه ها برای خودشان و جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر رعایت مبانی اصول بهداشتی و بخش تغذیه ای توسط مردم، خاطرنشان کرد: در بخش پیشگیری به اندازه کافی در جامعه کار نشده و می طلبد در بخش پایش در راستای اجرای طرح سلامت تلاش بیشتری انجام شود.

آیت الله فلاحتی، پیشگیری را نیازمند فعالیت فرهنگی ذکر کرد و یادآور شد: بخش نظارتی در سلامت بسیاری از هزینه ها را در جامعه کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه از هر فرصتی برای آگاهی بخشی سلامت مردم باید استفاده شود، اظهار کرد: پیام های سلامت را در جامعه ترویج کنید.

بیش از ۵۰ درصد مردم گیلان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان نیز در دیدار مذکور به تاسیس بیمه سلامت در سال ۷۴ در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علی اکبری، بیش از ۵۰ درصد جمعیت گیلان را زیر پوشش بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: سال گذشته جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در گیلان ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار مرتبه به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان دولت، روستائیان و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، بیان کرد: گیلان ۴۲ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد ضمن اینکه طلاب علوم دینی، خانواده معظم شهدا و مددجویان کمیته امداد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان به هزینه کرد روزانه یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومانی این اداره برای سلامت مردم استان اشاره کرد و یادآور شد: ماهانه ۴۰ میلیارد تومان برای سلامت مردم گیلان هزینه می کنیم.

اکبری با بیان اینکه طرح ارزیابی وسع از آبان ماه جاری همزمان با کشور در گیلان اجرا می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار نفر در گیلان فاقد بیمه درمانی باشند و از طریق سامانه وزارت رفاه می توانند ثبت نام کنند.

وی، هدف دولت و نظام را زیر پوشش قراردادن اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: مردم در مراکز درمانی نباید دغدغه درمان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز