خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان گیلان:

توسعه اشتغال و ایجاد درآمد مولد و پایدار برای زندانیان و خانواده‌های‌شان از اولویت‌های مهم سازمانی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۷۶

مدیرکل زندان‌های استان گیلان گفت: توسعه اشتغال و ایجاد درآمد مولد و پایدار برای زندانیان و خانواده های‌شان از اولویت‌های مهم سازمانی است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، محمدی اصل مدیر کل زندان‌های استان گیلان ضمن بازدیدِ زندان لاهیجان، با حضور در بندهای مختلف این زندان ، با زندانیان حوزه های قضایی مختلف دیدار و دستور ات لازم در خصوص رفع مشکلات قضایی آنان را صادر کرد.

وی همچنین در بازدیدی که از مجموعه اشتغال و حرفه آموزی زندان لاهیجان داشت، توسعه اشتغال و ایجاد درآمد مولد و پایدار برای زندانیان و همچنین خانواده‌های‌شان را از اولویت‌های مهم سازمانی برشمرد و گفت: باید با همت مضاعف آموزش صنعت و حرفه‌های مختلف فنی وحرفه ای و هر آنچه که باعث اشتغال زندانیان و خانواده های آنان است را مهیا کنیم تا زندانی و خانواده آن بداند بعد از آزادی فردی کارآزموده به چرخه جامعه و کانون گرم خانواده ملحق خواهد شد

رضامحمدی اصل ، اشتغال را راهی هدفمند در کاهش جمعیت کیفری عنوان و گفت : مقدمات و ساخت بستر برنامه های اشتغال و حرفه آموزی باید با یک نشست علمی و ارایه راهکارهای مختلف عملی که پیشرو در اهداف سازمانی باشد بیشتر از گذشته فعال شود و این کار با خرد جمعی ،نشستهاو بروز رسانی کارگروه های اشتغال در زندانها میسر است.

وی اشاره داشت بزودی یک نشست تخصصی با حضور دیگر نهادها و سازمانهای وابسته در چار چوب  قانون که بتواند در جهت دهی و شتاب چرخه ایجاد  هر چه بهتر اشتغال در زندانها تاثیر گذار باشد برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم آنچه که باعث عملیاتی شدن کاهش جمعیت کیفری می گردد را به ظهور برسانیم.

مدیر کل زندان‌های استان گیلان ، برگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه را با خودکفایی و توانمند سازی زندانی مرتبط دانست و افزود : زمانی که زندانی با حرفه و فن از زندان خارج شود و با شوق و لذت از حرفه خود در جامعه کسب درآمد نماید دیگر راهی برای برگشت نمی‌بیند و پل های جدید برای خود و خانواده اش می سازد که این مقوله برای جامعه موثر بوده و او نیز با انگیزه بیشتر نقش مثبتی در توسعه کارآفرینی  قدم برمی دارد.

شایان ذکر است با حضور مدیر کل زندان‌های استان گیلان  دومین دوره رها سازی بچه ماهی قزل آلا به تعداد ۳۰۰۰ قطعه نیز در مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندان لاهیجان انجام شد که پیش‌بینی می‌شود طی یک دوره ۶ ماهه آماده بهره برداری و عرضه به بازار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز