خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در زمینه آمار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۶۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در زمینه آمار، گفت: هنوز افکار عمومی جامعه آمار را به عنوان یک تخصص نپذیرفته‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی با اشاره به اینکه فرآیندهای آماری که از سوی مرکز آمار ایران ابلاغ می‌شود در استان گیلان به خوبی اجرایی می شود، اظهار کرد: وضعیت ساختار آماری گیلان مطلوب است.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات با دو روش تهیه و در اختیار کاربران آن قرار می گیرد، افزود: بخشی از آمارها به وسیله سرشماری‌ و بخش دیگر نیز تحت عنوان آمارهای ثبتی توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه به ارتقای شاخص‌های آماری اشاره کرد و با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، گفت: امسال روز ملی آمار با شعار «همگرایی ملی برای مدرن‌سازی نظام آماری» نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدرن سازی نظام آماری نیازمند همگرایی، هماهنگی و همگامی همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: در مدرن سازی آماری بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اجتناب ناپذیر است و در صورت نادیده گرفتن آن رسیدن به هدف با مشکل مواجه می شود.

محمدی با اشاره به ابلاغ برنامه ملی آمار در سال گذشته، بیان کرد: این برنامه با هدف مدرن سازی نظام آماری و خروج از شکل سنتی جمع آوری آمار ابلاغ شده است و براساس آن تا سال ۱۴۰۵ نظام آماری مدرن در کشور استقرار می یابد.

وی در ادامه به آسیب‌هایی که ارائه آمارهای غلط به دنبال خواهد داشت نیز اشاره کرد و افزود: داشتن آمارهای دقیق به ایجاد یک وضعیت متعادل در سطح جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس‌سازمان‌مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ‌عمومی جامعه در زمینه آمار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها برای تصمیم‌گیری‌ها، گفت: متاسفانه هنوز افکار عمومی جامعه آمار را به عنوان یک تخصص نپذیرفته اند برای تغییر این نگرش نیازمند اعتمادسازی و فرهنگ سازی در سطح جامعه هستیم.

وی اظهار کرد: مرکز آمار ایران تنها مرجع و معیار اعلام آمار در کشور محسوب می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز نماینده سازمان‌های همانند مرکز ملی آمار، سازماند مدیریت و برنامه ریزی، سازمان اداری و استخدامی است و بر تمام فعالیت‌های آماری در سطح استان نظارت می کند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات درست و دقیق نقش مهمی در تهیه و تدوین برنامه آمایش سرزمینی دارد، گفت: برنامه آمایش سرزمینی استان گیلان از سال ۸۵ آغاز و در سال ۹۵ نخستین مرحله آن انجام شد و با توجه به اینکه مبنای آن سرشماری سال ۸۵ بود در سال ۹۶ مرحله جدید این برنامه اجرا شد.

وی با بیان اینکه برنامه آمایش سرزمینی استان گیلان در کمیسیون عالی آمایش تصویب شد، ادامه داد: از سال آینده تمام فعالیت‌ها در استان گیلان براساس این سند انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز