خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس دانشگاه گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۰۰

در بازدید رئیس دانشگاه گیلان و معاونان این دانشگاه از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، بر همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه گیلان برای اجرای پروژه های علمی و پژوهشی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اهمیت همکاری این شرکت با دانشگاه گیلان تصریح کرد: تعامل این دو حوزه در انتقال تجربه و اجرای پروژه های علمی و پژوهشی بسیار موثر و کارگشا خواهد بود.

مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح وضعیت آب استان و تأثیر تصفیه خانه در تأمین آب گیلان اظهار داشت: اصلاح فرایندها و استفاده از تجهیزات نوین برای ارتقاء سطح خدمات رسانی، عواملی است که همکاران این مجموعه به صورت شبانه روزی برای تأمین آب استان در تلاش هستند.

 حسینی همچنین افزود: با توجه به مشکلات و سختی های تهیه آب شرب، آبفای گیلان به دنبال منابع تولید آب با ریسک کمتر است.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو طرح های بلند مدت آبرسانی در استان دارد که 8 طرح آبرسانی از غرب تا شرق را در بر می گیرد و آب این نواحی به صورت متمرکز تأمین می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت تصریح کرد: 99.97درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند و با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، 75درصد جمعیت استان و همچنین 400 هزار نفر از جمعیت روستایی از آن بهره خواهند برد.

وی با بیان وضعیت طرح های آبرسانی استان اظهار داشت: در 5 طرح آبرسانی شرکت آبفای گیلان کارفرماست و 3 طرح نیز توسط شرکت آب منطقه ای گیلان اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح ها ، تأمین آب مورد نیاز در بلندمدت و افزایش کیفیت آب می باشد.

 حسینی با تأکید بر اینکه بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در ابتدای تابستان سال آینده خواهد بود تصریح کرد: بازدید دانشجویان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می تواند برای بهره مندی علمی دانشجویان در تهیه پایان نامه ها موثر واقع شود.

رضی رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به سیر تحول این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه گیلان پس از 50 سال فعالیت، با توجه به دانش هایی که کسب کرده به روز شده است و توسعه ارتباط با جامعه و توسعه ارتباطات بین المللی از دستاوردهای آن است.

وی همچنین یادآور شد: دیوارهای ذهنی اگر برداشته شود دانشگاه به روز شده و مشکلات جامعه حل خواهد شد و از آنجاییکه تجربه و دانش در کنار هم موثرند، لذا دانش موجود محصول تجربه پیشینیان است.

 رضی با تأکید بر اینکه تجربه باید نو باشد و تبدیل به دانش شود و مورد استفاده قرار گیرد افزود: از آنجائی که دانشگاه گیلان رئیس دوره ای دانشگاه های کشورهای حاشیه دریای خزر است با تمامی ظرفیت ها آماده همکاری است و علاقمند به انتقال تجربیات شرکت آبفای گیلان در دانشگاه ها برای بهره مندی دانشجویان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز