خبرگزاری کار ایران

در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود؛

اولین کارخانه تولید خودروی سواری استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۰۸۹

اولین کارخانه تولید خودرو سواری استان گیلان در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشستی که با حضور رضا مسرور سرپرست سازمان و وحید طالب‌پور عضو هیأت‌مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مدیر صنایع سازمان در دفتر تهران این سازمان برگزار شد، پس از بررسی درخواست، سوابق و توانمندی‌های شرکت مزبور، مقرر شد نخستین واحد مونتاژ و تولید خودرو سواری در استان گیلان در این منطقه احداث شود.

واحد تولیدی فوق در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع فضای تولیدی مسقف، در فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین ایجاد می شود تا گام بلندی در مسیر عملیاتی سازی راهبرد بنادر نسل سوم در این مجموعه بندری فرآهم شده و منطقه آزاد انزلی وارد حوزه فعالیت صنعت خودروسازی خودرو کشور شود.

براین اساس، اولین محصولات تولیدی آزمایشی بعد از اخذ مجوزهای لازم و نصب خطوط تولید در بهار سال آینده وارد بازار خواهد نمود و براساس توافقات صورت گرفته ۲۰ درصد خودروهای تولیدی به بازارهای مصرف روسیه، سوریه، عراق، جمهوری آذربایجان، اکراین و کشورهای منطقه صادر خواهد شد.

شرکت کاسپین موتور یاران در فاز نخست، در یک شیفت کاری توانایی تولید ۱۲ هزار خودروی سواری و خودروsuv (شاسی بلند) با تکنولوژی چینی و ژاپنی، با قوای محرکه بنزینی و الکتریکی را داراست که در فاز نخست به صورت مستقیم برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شده و به صورت غیرمستقیم نیز در حوزه‌هایی چون خدمات پس از فروش برای ۶۰۰ نفر فرصت شغل پدید می آید.

بنابراین گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سالهای اخیر اقدام به ایجاد کریدور جدید تجاری چین، قزاقستان و ایران با محوریت این منطقه کرده و از سوی دیگر با بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم، جذب سرمایه گذاران تولیدی، فرآوری و پردازش کالا به منظور صادرات به بازارهای مصرف کشورهای منطقه، به ویژه روسیه را در اولویت برنامه های راهبردی سازمان قرار داده که شروع به کار نخستین واحد تولیدی خودرو سواری در این منطقه را باید در همین راستا ارزیابی کرد.

گفتنی است این گروه خودروسازی هم اکنون با برند خودروسازی سبلان خودرو، مایوان موتور و یاران خودرو اروند در حال تولید ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس) در استان‌های اردبیل و قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز