خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

افزایش یک ونیم برابری آب پشت سد مخزنی شهر بیجار

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۰۸۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از افزایش یک ونیم برابری آب ذخیره شده پشت سد مخزنی شهر بیجار (آیت الله بهجت) نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرّمی با اشاره به تامین آب ۷۰ درصدی جمعیت شهری استان گیلان از سد مخزنی شهر بیجار اظهار داشت: حجم آب پشت سد شهر بیجار ۶۶ میلیون متر مکعب است که این میزان نسبت به ۲۷ میلیون متر مکعب در مدت مشابه ،  نشاندهنده افزایش یک ونیم برابری است.

وی مجموع ظرفیت ذخیره سد مخزنی شهر بیجار را ۱۰۵ میلیون متر مکعب عنوان و تصریح کرد: تا کنون ۶۳ درصد حجم سد مخزنی شهر بیجار پر شده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 26 درصد از حجم سد پر شده بود.

خرّمی تصریح کرد: سد مخزنی شهر بیجار (آیت الله بهجت) از توابع امام زاده هاشم در ۳۵ کیلومتری رشت واقع شده و از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی CFRD بوده و ارتفاع آن از پی ۵ / ۹۰ متر، طول تاج ۴۳۷ متر و عرض تاج آن ۱۱ متر است. حجم کل مخزن، یکصد و پنج میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب است. 

وی اضافه کرد : این سد، بر روی رودخانه زیلکی که آب بسیار مناسبی دارد، احداث و با هدف تامین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیگ گیلان واقع در شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و همچنین ۲۲۰ روستا ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز