خبرگزاری کار ایران

کمبود واکسن آنفلوآنزا در گیلان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۲۰۹

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت واکسن آنفلوآنزا در گیلان گفت: کمبود واکسن آنفلوآنزا در گیلان وجود ندارد ، اما محدودیت دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا رسایی در این باره اظهار داشت: همه ساله در فصل سرما بیماری آنفلوانزا شایع می شود، این بیماری باعث به وجود آمدن عوارضی همچون احساس خستگی، گلو درد، تب و لرز، درد بدن و … برای فرد بیمار می شود.
وی با بیان اینکه عامل شیوع آنفلوآنزا ویروسی است که به وسیله هوا نیز منتقل می شود، گفت: اگر سطحی، آلوده به ویروس آنفلوآنزا باشد و فردی با این سطح تماس پیدا کند و دست خود را به چشم یا دهان خود بزند، به این بیماری دچار می شود.
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت نکات فردی و بهداشتی جهت جلوگیری از ویروس آنفلوآنزا، تصریح کرد: برای گروه پزشکی و بیماران خاص، واکسن تهیه می شود، ولی بقیه بیماران می توانند با مراجعه به پزشک و گرفتن نسخه، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

  رسایی در خصوص راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا، یاد آور شد: برای پیشگیری از این بیماری باید دست های خود را در طول روز چندین بار با آب و صابون شست و همچنین از تماس دست ‌های آلوده با چشم، دهان و بینی خودداری کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در بیماری‌هایی قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوانزا افزایش می‌یابد، گفت: لازم است گروه های پرخطر واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

رسایی تصریح کرد: واکسن زدن به معنای مبتلا نشدن به آنفلوآنزا نیست، بلکه واکسن آنفلوآنزا، در برابر ویروس‌هایی از بدن حمایت می‌کند که احتمال بیشتری برای ایجاد آن در یک سال وجود دارد،  اما ممکن است با نوعی از ویروس مواجه شویم که با ویروس‌های فصلی واکسن، متفاوت باشد.
وی با اشاره به وضعیت واکسن آنفلوآنزا در گیلان اظهارداشت: کمبود واکسن، در گیلان وجود ندارد اما، محدودیت دارد.

رسایی با اشاره به شروع فصل سرد و بازگشایی مدارس، یاد آور شد: بهتر است که افراد برای تزریق این واکسن اقدام کنند. اگر یک دانش آموز مبتلا شود، بقیه هم کلاسی‌های خودش را مبتلا خواهد کرد و این دانش آموزان، ویروس را به خانواده خود منتقل کرده  و باعث همه گیری این ویروس می‌شوند.
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۴۹۶ بیمار آنفلوآنزا در گیلان بستری شدند ، تصریح کرد: از این تعداد از ۵۶۳ بیمار، نمونه تهیه و به تهران ارسال شد که از مجموع این تعداد، ۱۳۷ بیمار به آنفلوآنزای فوق حاد مبتلا بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز